Spräng Byråkratin - Förnya Företaget
Inbunden bok. svenska dagbladet förlag. 1993. 227 sidor. Inbunden. kartonnage. 22.5x15.5cm. 491 gram.
Nyskick. Vilka är människans drivkrafter? Vilka drivkrafter har våra företagsledare? Är det moraliskt rätt att försöka påverka individens personliga värderingssystem mot att bli mer konformt med den gemensamma? Via dessa tankeväckande frågor orienterar sig Claes Trollestad fram till grundfrågan, själva basen för boken, nämligen: Går det att skapa en gemensam värdegrund med kommunikativa strategier i företag och organisationer? Ja, svarar författaren i sin slutsats. Det är inte bara möjligt utan kan dessutom få positiva effekter på organisationens förmåga att framgångsrikt lösa sitt uppdrag. Ännu viktigare är att det därutöver kan vara moraliskt försvarbart, till och med önskvärt. Dock krävs respekt för såväl ledarnas som övriga medarbetares personliga integritet och autonomi. Och viktiga förutsättningar för att lyckas är uthållighet, mod ? och ett ledarskap med kommunikativ kompetens.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9177383311
- Titel
- Spräng byråkratin, förnya företaget
- Författare
- Valerie Stewart
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 491 g
- Språk
- Svenska