-
Äkta organisation : framtid, utmaningar och p...
Inbunden bok. Bullet Point Publishing. 1 uppl. 2015. 102 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187049910
- Titel
- Äkta organisation : framtid, utmaningar och potential
- Författare
- Dalsvall, Magnus
- Förlag
- Bullet Point Publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 102 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 216 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en smart, sanningssägande överlevnadshandbok för chefer och medarbetare.
Låt oss vara uppriktiga: arbetslivet är i kris. Den psykiska ohälsan ökar, intresset för att axla en alltmer överlastad chefsroll minskar, uppfinningsrikedomen lyser med sin frånvaro. Tecknen är många, men alla pekar åt samma bistra håll. Vi närmar oss en vändpunkt när det gäller synen på organisering, ledarskap och medarbetarskap. Vad är det egentligen som har hänt? Och än viktigare: Hur kan vi vända utvecklingen?
Äkta organisation riktar sig till dig som är intresserad av att ligga i framkant och vill diskutera trender inom ledarskap och organiseringsideal. Det är den perfekta boken för dig som vill förnya och utveckla din organisation, dina chefer och medarbetare. Författarna analyserar ett antal mäktiga trender som driver utvecklingen, hur dessa trender leder till stora förändringar och hur man som chef och medarbetare kan rusta sig för framväxten av ett nytt, spännande arbetsliv.
Äkta organisation är boken som INGEN har råd att inte läsa.
Bullet Point Publishing 1 9789187049910 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789176563939
- Titel
- Lärarhögskolan i Stockholm 1956-1996
- Författare
- Blix, Erik - Arfwedson, Gerhard
- Förlag
- Stockholm : HLS
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : HLS 9789176563939 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144024806
- Titel
- Elektroniska affärer
- Författare
- Peter Fredholm
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 376 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I informationssamhället är elektroniska affärer en självklarhet. Länge var det förbehållet näringslivet att kunna utnyttja tekniken för att nå fördelar vid handel, transporter och betalningar. Med Internet spreds möjligheterna även till konsumenter och småföretag. På det globala nätet har lägre priser, ökat utbud och bekvämlighet blivit honnörsord.
Bland företagen finns både vinnare och förlorare. Vinnare är de som förstår hur elektroniska affärer kan användas för att skapa mervärde för kunderna. Syftet med boken är därför att stimulera läsaren till hur tekniken kan användas. Boken ger en översikt över tekniken, men framförallt över hur tekniken kan användas i olika sammanhang för att maximera affärsnytta.
Boken kan användas både som lärobok och som underlag på företag som ska införa eller vidareutveckla sina elektroniska affärer.
Detta är bokens femte upplaga med anpassning till den snabba utvecklingen inom elektroniska affärer.
”Elektroniska affärer är en av de viktigaste framtidsfaktorerna för företag och offentlig sektor. Därför tycker vi att det är viktigt att ha en bra bild av området, vilket denna bok ger.”
Mikael von Otter, VD Gemenskapen för Elektroniska Affärer i Sverige (GEA)
GEA arbetar för att göra Sverige konkurrenskraftigt med hjälp av elektroniska affärer och engagerar sig i legala frågor, affärs- och teknikutveckling, spridning samt tillitsfrågor inom detta område. Cirka 140 företag och organisationer är medlemmar. Se www.Gea.nu.
Studentlitteratur AB 5 9789144024806 -
Skapande personalarbete : kompetens som strat...
Häftad bok. Prisma. 1988.
Mycket gott skick. grattishälsning inuti, men inga understrykningar e.d. något kantskav. Portot gäller oavsett antal böcker. - Boken ger impulser till förnyelse och utveckling av företagets personalarbete. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151822266
- Titel
- Skapande personalarbete : kompetens som strategi
- Författare
- Hansson, Jörgen
- Förlag
- Stockholm : Prisma
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- Svenska
Prisma 9789151822266 -
First, break all the rules : what the world's...
Inbunden bok. Gallup Press. 1999.
Gott skick. Solkiga pärmar, fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780684852867
- Titel
- First, break all the rules : what the world's greatest managers do differently [Elektronisk resurs]
- Författare
- Buckingham, Marcus.
- Förlag
- Gallup Press
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
Gallup Press 9780684852867 -
De ekonomiska teoriernas historia
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2007. 536 sidor.
Nyskick. Mjukband. Bokhandelsnytt exemplar i presentskick. Oläst.
De ekonomiska teoriernas historia är det första heltäckande arbete om de ekonomiska teoriernas historia som skrivits på svenska. Det innehåller en översikt av de ekonomiska teoriernas utveckling läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048901
- Titel
- De ekonomiska teoriernas historia
- Författare
- Pålsson Syll, Lars
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 536 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De ekonomiska teoriernas historia är det första heltäckande arbete om de ekonomiska teoriernas historia som skrivits på svenska. Det innehåller en översikt av de ekonomiska teoriernas utveckling från antiken till 2000-talet. I boken presenterar författaren både den internationella och den nationella idéutvecklingen samt analyserar hur ekonomer konstruerar och använder sina teorier och modeller.Den fjärde upplagan av De ekonomiska teoriernas historia innehåller nya avsnitt om ekonometri, reala konjunkturcykler, nykeynesianism, den nya syntesen, postwalrasiansk ekonomi, finansiell beteende-ekonomi, experimentell ekonomi och informationsekonomi. Den behandlar även aktuella frågor kring ekologisk ekonomi, globalisering och postautistisk ekonomi.Boken vänder sig i första hand till studeranden i ekonomiämnen vid universitet och högskolor.
Studentlitteratur AB 4 9789144048901 -
De ekonomiska teoriernas historia
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2007. 536 sidor.
Nyskick. Mjukband. Bokhandelsnytt exemplar i presentskick. Oläst.
De ekonomiska teoriernas historia är det första heltäckande arbete om de ekonomiska teoriernas historia som skrivits på svenska. Det innehåller en översikt av de ekonomiska teoriernas utveckling läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048901
- Titel
- De ekonomiska teoriernas historia
- Författare
- Pålsson Syll, Lars
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 536 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De ekonomiska teoriernas historia är det första heltäckande arbete om de ekonomiska teoriernas historia som skrivits på svenska. Det innehåller en översikt av de ekonomiska teoriernas utveckling från antiken till 2000-talet. I boken presenterar författaren både den internationella och den nationella idéutvecklingen samt analyserar hur ekonomer konstruerar och använder sina teorier och modeller.Den fjärde upplagan av De ekonomiska teoriernas historia innehåller nya avsnitt om ekonometri, reala konjunkturcykler, nykeynesianism, den nya syntesen, postwalrasiansk ekonomi, finansiell beteende-ekonomi, experimentell ekonomi och informationsekonomi. Den behandlar även aktuella frågor kring ekologisk ekonomi, globalisering och postautistisk ekonomi.Boken vänder sig i första hand till studeranden i ekonomiämnen vid universitet och högskolor.
Studentlitteratur AB 4 9789144048901 -
Economista : ta makten över din ekonomi och f...
Pocketbok. Månpocket. 2014. 240 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175033044
- Titel
- Economista : ta makten över din ekonomi och få ett roligare liv
- Författare
- Löwengrip, Isabella
- Förlag
- Månpocket
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 135 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Visste du att vi tjejer har sämre koll på privatekonomi än jämnåriga killar? Samtidigt har vi gått om killarna i utbildningsnivå, och inom en snar framtid även i arbetslivet. Vi behöver bli minst lika bra på att sköta vår egen ekonomi. För vem gör det annars?Att ta hand om dina pengar är detsamma som att respektera dig själv. Vi kallar det Economista: att styra din ekonomi och därmed ditt liv istället för att ekonomin styr dig. Precis som en fashionista bygger sin garderob, bygger en Economista sin ekonomi och sitt liv. När du sparar ihop en buffert så har du fuck off-pengar om chefen är en idiot och du helt enkelt vill rymma från vintermörkret till en solig plats. Boken ger dig enkla och konkreta verktyg för att finansiera dina studier, göra bostadskarriär, välja rätt chef, maximera dina inkomster, investera och shoppa långsiktigt. Du får energi över till viktigare och roligare saker än att ligga sömnlös av ekonomisk stress. Och det bästa av allt: Alla kan bli en Economista!
Månpocket 9789175033044 -
Stockholms Enskilda Bank 1856 - 1956
Inbunden bok. AB ÅetÅ-tryck. 1 uppl. 1956. 226 sidor.
Mycket gott skick. Linnéband. Format 350 x 230 mm. Av de 226 sidorna är 6 sidor inbundna färgtryck på tjockare papper.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAB ÅetÅ-tryck 1 -
Företagande, ekonomi och teknik. Studier till...
Häftad bok. Centraltryckeriet, Stockholm. 1 uppl. 376 sidor.
Gott skick. Osprättad minnesskrift från den 5 oktober 1949.
Format 280 x 200 mmInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKCentraltryckeriet, Stockholm 1 -
Supertrenderna : fakta och insikter som framt...
Häftad bok. ProSales Institute Sverige AB. 2018. 224 sidor.
Mycket gott skick. Se mina andra böcker för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163995408
- Titel
- Supertrenderna : fakta och insikter som framtidssäkrar din försäljning och marknadsföring
- Författare
- Larsson Broman, Henrik
- Förlag
- ProSales Institute Sverige AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 412 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vår omvärld blir allt mer snabbföränderlig och svårbegriplig, inte minst inom försäljning och marknadsföring där vi fullständigt översvämmas av data, analyser och rapporter. Vi kan dagligen läsa om nya fenomen, banbrytande teknik och förändrade köpbeteenden. Att orientera sig i denna explosion av nyheter är inte enkelt, särskilt inte när vi ska uppfylla våra kortsiktiga mål samtidigt som vi ska utveckla långsiktigt hållbara strategier.
Syftet med den här boken är att hjälpa dig att lyfta blicken. Vi presenterar 50 supertrender – särskilt viktiga och centrala förändringar för området marknad och försäljning. Vi samlar hårda fakta, tolkar omvärldssignaler och omsätter dem i inspirerande insikter. Dessa supertrender visar – likt ett fyrtorn – vägen framåt. Med denna bok blir du bättre rustad för att framtidssäkra din marknadsföring och försäljning och fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt.
ProSales Institute Sverige AB 9789163995408 -
Bokslut & årsredovisning i mindre aktiebolag...
Häftad bok. Björn Lundén Information. 2015. 283 sidor.
Mycket gott skick. Namnad och med understrykningar. Se mina andra böcker för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170279447
- Titel
- Bokslut & årsredovisning i mindre aktiebolag – K2
- Författare
- Anette Broberg
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 283 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 664 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- BOKSLUT & ÅRSREDOVISNING I MINDRE AKTIEBOLAG K2 är en praktisk handbok som beskriver hur du upprättar en årsredovisning för ett mindre aktiebolag enligt de nya K2-reglerna. Reglerna får användas på årsredovisningar som upprättas för räkenskapsår som avslutas 31/12-08 eller senare.
Boken beskriver utförligt hur du värderar de olika posterna i årsredovisningen samt hur de olika bokslutshändelserna ska konteras, t ex avskrivningar, nedskrivningar, reverseringar och periodiseringar. Boken innehåller många praktiska exempel.
Björn Lundén Information 9789170279447 -
Svensk Mejeriindustri - Svenska mejeriernas r...
Inbunden bok. 1957. 145 sidor.
Mycket gott skick. Innehåll: Historik över mejerihanteringens utveckling m .m.
Illustrerad med bilder och kartor och fotogalleri av Svenska Mejeriernas Riksförenings styrelse. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Marknadsföring av tjänster
Häftad bok. Studentlitteratur. 1992. 253 sidor.
Mycket gott skick. Omslag kantstött, i övrigt som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144367712
- Titel
- Marknadsföring av tjänster
- Författare
- Arnerup, Birgitta - Edvardsson, Bo
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 9789144367712 -
How to cure an egoist : eight principles for...
Häftad bok. Vulkan. 2018. 286 sidor.
Nyskick. ABSOLUT nyskick oläst Dansktband
Do you want to cure the egoist around you,create a positive working environment or save our planet from short-term thinking?It all begins with cooperation … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163996566
- Titel
- How to cure an egoist : eight principles for sustainable teams
- Författare
- Henrikson, Oskar
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Do you want to cure the egoists around you, create a positive working environment or save our planet from short-term thinking? It all begins with cooperation. How to Cure an Egoist is a concrete handbook with 101 research-based training tips for creating sustainable teams, workplaces and perhaps even societies. Learn how to achieve this through examples that include Super Marie, Lord of the Rings and Fortune 500 companies. The book was awarded Project management book of the year 2018 in Sweden. Motivated employees have fewer sick days, generate more economic value for their organisation and deliver higher quality, according to studies by the Gallup consultancy company. However, you cannot order someone to be motivated. Nor is it enough for them to hear "good job" now and again. Well- intentioned positive feedback may even have the opposite effect if the person feels they are being trained like a dog. Most people want to feel autonomous and learn from their own experiences - so how does this sound: letting employees motivate themselves? Instead of assigning this task to a single person or manager, the entire organisation can be built up to create the right conditions for motivation. A person obtains the most feedback from their work tasks and closest colleagues, and a well-designed workplace is based upon eight simple principles for cooperation. The result is a working environment that is both healthy and motivational. The book has been written by the team behind Psykologifabriken, which helps organisations become happier places. Oskar Henrikson is the lead author and has written the chapters, while everyone on the team has written the training tips from their psychological gym Habitud. PSYKOLOGI FABRIKEN www.psykologifabriken.se www.habitud.se
Vulkan 9789163996566 -
Projektarbetets grunder
Inbunden bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1998. 130 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Etikettmärkt.
En bok för dig som för första gången ska ingå i en projektgrupp, men även för dig som är mer erfaren och kanske ska leda en egen arbetsgrupp.
Hur ska ett projekt planeras? Hur ska projektgruppen sättas samman oc läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170050565
- Titel
- Projektarbetets grunder
- Författare
- Ulla Holmberg - Lars-Olof Naessén
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok för dig som för första gången ska ingå i en projektgrupp, men även för dig som är mer erfaren och kanske ska leda en egen arbetsgrupp.
Hur ska ett projekt planeras? Hur ska projektgruppen sättas samman och hur ska den utvecklas? Hur ska rollfördelningen inom gruppen vara? Vilken är projektledarens roll? Hur ska relationer, konflikter och stress hanteras? Kommunikation och möten? Hur ska projektrapporter skrivas? Hur utvärderas projekt? Ulla Holmberg är organisationskonsult med lång erfarenhet av att utveckla gruppers förmåga att åstadkomma resultat. Lars-Olof Næssén är utbildare och organisationsutvecklare med inriktning mot kommunikation, service och ledarskap.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 9789170050565 -
Arbete och monopolkapital : arbetets degrader...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Förord av Paul M. Sweezy. Rabén & Sjögren (serien Stora Tema nova), 1982. Första upplagan, femte tryckningen. Limhäftad. Snyggt inplastad av tidigare ägare. Antydan till veck i bakre, övre hörnet, i övrigt mycket gott antikvariskt skick. 401, [1] s. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789129504477
- Titel
- Arbete och monopolkapital : arbetets degradering i det tjugonde århundradet
- Författare
- Braverman, Harry - Kjellström, Nils
- Förlag
- Stockholm : Rabén & Sjögren
- Utgivningsår
- 1977
- Språk
- Svenska
9789129504477 -
Den stora omdaningen : marknadsekonomins uppg...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Inledning av Gunnar Olofsson. Arkiv (serien Arkivs moderna klassiker), 1989. Hft. Vertikalt, ytligt skrynklat veck i ryggens översta del (troligen uppkommet redan i trycket), i övrigt mycket gott skick, men OBS sidan xiii med 5 rader markerade med turkos läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789179240318
- Titel
- Den stora omdaningen : marknadsekonomins uppgång och fall
- Författare
- Polanyi, Karl - Torhell, Sven-Erik
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789179240318 -
Design i informationsåldern – om strategisk d...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Raster 2002, häftad, 234 [3] s, boken är en doktorsavhandling från Uppsala universitet, utgallrad biblioteksbok, inplastad, etiketter, stämplar, mkt gott skick … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215241
- Titel
- Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
- Författare
- Zetterlund, Christina
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.
Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
9187215241 -
Morgondagens marknadsföring – marknadstänkand...
Inbunden bok. Uppsala Publishing House. 1999. 229 sidor.
Nära nyskick. Ren och fin, obläddrad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170051050
- Titel
- Morgondagens marknadsföring marknadstänkande för den sjunde genarationen
- Författare
- Jörgen Jedbratt
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedersomnämnande, Årets marknadsföringsbok 1999, utsedd av Sveriges Marknadsförbund.
Uppsala Publishing House 9789170051050 -
Den globale entreprenören
Pocketbok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2010. 336 sidor.
Gott skick. Hälsning på omslagets omsida. Se mina andra böcker för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186047207
- Titel
- Den globale entreprenören
- Författare
- Branson, Richard
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den karismatiske Sir Richard Branson är en av världens mest framgångsrika entreprenörer. I "Den globale entreprenören" berättar han, på sitt karakteristiskt öppenhjärtiga sätt, om sitt liv och avslöjar ofattbara sanningar om sina mest riskfyllda, briljanta och djärva affärer.
Sir Richard delar även med sig av sina tankar om världsekonomins förändring och förklarar hur ett internationellt samarbete måste till för att tackla miljöhoten och för att vi ska kunna investera på bästa sätt i vår planets framtid.
"Den globale entreprenören" är en dynamisk, inspirerande och nyskapande bok för dig som vill skapa framgång i affärslivet och sätter stor vikt vid att göra skillnad.
Om boken:
"Den bästa bok om entreprenörskap jag hittills har läst. Det är en unik bok som borde platsa på alla företagares och investerares sängbord, inte minst i tider som är präglade av finansiell härdsmälta."
Aktiespararna
Om författaren:
Sir Richard Branson är en av världens mest kända och respekterade entreprenörer. Hans företagsimperium Virgin group har haft en enastående utveckling sedan starten. Branson har också blivit känd för sina olika äventyrs-projekt där han bland annat flugit jorden runt i en varmluftsballong. 1999 adlades han av drottning Elizabeth för sina företagsframgångar.
Roos & Tegner 1 9789186047207 -
Marknadsorientering - myter och möjligheter
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 352 sidor.
Mycket gott skick. Se mina andra böcker för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088928
- Titel
- Marknadsorientering - myter och möjligheter
- Författare
- Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 862 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
Liber 1 9789147088928 -
Tronstriden : maktkampen i Industrivärden
Inbunden bok. Lind & Co. 1 uppl. 2016. 319 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hälsning på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174615982
- Titel
- Tronstriden : maktkampen i Industrivärden
- Författare
- Nordström, Jens B.
- Förlag
- Lind & Co
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 480 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Våren 2015 skakades Sveriges näringsliv. Industrisektorns åldrande kung, Sverker Martin-Löf, tvingades lämna alla sina uppdrag i Handelsbankssfären efter månader av skriverier i pressen om privatjet och representationsjakter.
I samma veva föll även Martin-Löfs kronprinsar: SCA:s vd Jan Johansson och Industrivärdens vd Anders Nyrén. Men det ingen visste var att trions sorti föregicks av en brutal maktkamp i Handelsbankssfären en kamp där både lögn och media blev vapen, och där förräderi och svek blev vardagsmat. Och där mycket av det som målades upp som sanning i själv verket var något helt annat.
Tronstriden tar er med bakom kulisserna i Handelsbankens palats, till jaktanläggningen Henvålen och till de hemliga möten som omgav ett av de största maktskiftena i svensk industrihistoria.
Priset i kampen var kontroll över svenska bolag värda hundratals miljarder kronor. Först nu kan det berättas vad som egentligen hände.
JENS B NORDSTRÖM är ekonomireporter på TV4. Han har arbetat som stringer i New York och tidigare varit bosatt i Nederländerna, Frankrike och Storbritannien. Nordström har en examen i statskunskap från Uppsala universitet. På fritiden gillar han att lyssna på klassisk musik och att åka skidor. För sin förra bok Saabs sista strid (Lind & Co, 2014) vann han den prestigefyllda Guldspaden.
Sagt om Tronstriden
"Tronstriden nyanserar bilden av SCA-härvan."
Edvard Hollertz, Norrköpings Tidningar
"Utmärkt läsning för den som vill följa med i spelet bakom kulisserna."
Skaraborgs Allehanda
"House of cards på SCA."
Tonchi Percan, Dagens Opinion
"Beskriver initierat och detaljrikt vad som hände bakom kulisserna i Handelsbankssfären. Läs, det är väl använda timmar!"
Mie Jernbeck, Eksjötidningen
Lind & Co 1 9789174615982 -
Controllerhandboken
Inbunden bok. Liber. 9:1 uppl. 2008. 720 sidor.
Nära nyskick. Pärmar med endast små hanteringsspår. Inlaga ren och fin. Ter sig oläst/ostuderad.
E&N 240317Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089673
- Titel
- Controllerhandboken
- Författare
- Olve, Nils-Göran
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 720 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ELFTE UPPLAGAN! Under mer än 30 år har Controllerhandboken erbjudit oumbärlig vägledning för yrkesutövande controllers, chefer och studerande. I den här upplagan medverkar uppåt fyrtio av Sveriges ledande experter inom ekonomistyrning!
Läs mer
Controllerns roll är att se till att information om resurser och resultat speglar vad som är viktigt i en verksamhet, att den når fram dit den bör och kan påverka tankar och handlingar. I dag finns controllers i alla branscher, från offentlig verksamhet till mindre företag. Controllerns arbete måste därför i allt högre grad anpassas till skiftande förutsättningar. Controllerhandboken är en heltäckande handbok i hur man kan utforma och använda ekonomistyrningen inom olika organisationer, oavsett bransch och sektor. Fokus ligger på hur bokens verktygslåda av metoder och modeller kan tillämpas på ett situationsanpassat sätt.
I denna elfte upplaga finns nya kapitel om prissättning, internpriser och riskhantering. Nya författare har bidragit vid revideringen av befintliga kapitel, och de som medverkar sedan tidigare har aktualiserat sina kapitel. Redaktörernas inledningar och inramande kapitel gör att boken även går att läsa som en sammanhängande lärobok.
Om författarna
Fredrik Nilsson är professor i företagsekonomi, särskilt redovisning, vid Uppsala universitet. Hans forskning är inriktad på hur ekonomistyrningen utformas och används för att formulera och genomföra strategier.
Nils-Göran Olve har varit adjungerad professor vid Linköpings universitet, och gästprofessor vid Uppsala universitet dit han fortfarande är knuten. Huvudtemat i hans arbete är samspelet mellan strategi, informationsförsörjning och ansvar. I Controllerhandboken medverkar han sedan 1992.
Liber 9:1 9789147089673 -
Tidsmonopolet som skapar tillväxt och lönsamh...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 239 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 1 -
Enskild firma : skatt, deklaration, ekonomi,...
Häftad bok. Björn Lundén Information. 16 uppl. 2008. 333 sidor.
Gott skick. Biblioteksex med stämplar. Inplastat omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170275371
- Titel
- Enskild firma : skatt, deklaration, ekonomi, juridik
- Författare
- Björn Lundén
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 333 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 23 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ENSKILD FIRMA är en utförlig handbok för alla som har eller tänker starta enskild näringsverksamhet. Boken passar utmärkt även som handledning på redovisnings- och revisionsbyråer.
I boken hittar finns allt man kan tänkas undra över som egen företagare när det gäller skatt, ekonomi och juridik. Boken är praktiskt inriktad och innehåller många exempel.
Ur innehållet:
Att driva enskild näringsverksamhet
Jämförelse med andra företagsformer
Enkelt bolag
Avdrag
Egenavgifter och särskild löneskatt
Lokaler i egen bostad
Kvittning mot tjänst
Aktiv och passiv verksamhet
Firma och firmateckning
Inventarier
Bilen
Räntefördelning
Periodiseringsfonder
Expansionsfond
Att ha anställda
Bokföring
Skattedeklaration
Moms
Sjukpenning
F-skattsedel och F-skattebevis
Deklarationshandledning
Björn Lundén Information 16 9789170275371 -
Marknadsföring för småföretag
Häftad bok. Näsviken : Björn Lundén information. 2005. 184 sidor.
Hyggligt skick. Slitet bokomslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170274336
- Titel
- Marknadsföring för småföretag
- Författare
- Lundén, Björn - Bokelund Svensson, Ulf
- Förlag
- Näsviken : Björn Lundén information
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Näsviken : Björn Lundén information 9789170274336 -
Byte av företagsform : skatt och redovisning
Häftad bok. Björn Lundén information. 2019. 228 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170274305
- Titel
- Byte av företagsform : skatt och redovisning
- Författare
- Lundén, Björn - Bokelund Svensson, Ulf
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Björn Lundén information. 9789170274305 -
Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, posit...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 120 sidor.
Mycket gott skick. Se mina andra böcker för samfrakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170053269
- Titel
- Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap
- Författare
- Thornell, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.
Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Liber 1 9789170053269 -
Uppfinningarna del I - X
Inbunden bok. Baltiska förlaget. Andra uppl. 1926. To band, ca 320 sidor/band sidor.
Gott skick. Några band lite trasiga i ryggen (se bild). Inlagorna i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBaltiska förlaget Andra
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn