-
Språkdidaktik 3:e uppl
Inbunden bok. Gleerups Utbildning AB. 3 uppl. 2005. 179 sidor.
Mycket gott skick. Sparsamt med textmarkeringar i blyerts. Bokhylleslitet omslag. Boken vänder sig till blivande språklärare i alla språk och på alla stadier i utbildningssystemet, till lärare i fortbildning i skolan och vid universitet och högskolor samt till rektorer och läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140644391
- Titel
- Språkdidaktik 3:e uppl
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2004
- Bandtyp
- Board book
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu uppdaterad - Språkdidaktik upplaga 3
Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som studiedagsmaterial.
Bokens första del innehåller ett antal övergripande kapitel som belyser språkdidaktikens utveckling i Sverige, metodutveckling, de båda begreppen kommunikation och kultur samt lärande i olika perspektiv.
Bokens andra del diskuterar olika praktiska konsekvenser av forskning på olika områden för t.ex. läs- och hörförståelse, ordinlärning, grammatikundervisning, skriftlig och muntlig interaktion samt för provkonstruktion och bedömning.
Gleerups Utbildning AB 3 9140644391 -
Språkdidaktik, 5 uppl
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 5 uppl. 2015. 256 sidor.
Nära nyskick. Hur man undervisar i språk.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140691507
- Titel
- Språkdidaktik, 5 uppl
- Författare
- Tornberg, Ulrika
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkdidaktik belyser språkundervisningen i ett didaktiskt helhetsperspektiv. I denna reviderade upplaga presenteras några språkdidaktiska verktyg som kan hjälpa läraren att reflektera över sin praktik och göra medvetna val i sin undervisning.
Den första delen av boken ger en bred, och delvis historiskt tillbakablickande, forskningsbakgrund till frågor som: Vad är lärande? Hur skapar eleverna mening i undervisningen? Vad menas med kommunikativ kompetens, mångkulturella klassrum, delaktighet och interaktion? I den nya upplagan av Språkdidaktik har en problematiserande diskussion kring dessa termer och begrepp fått ett större utrymme än tidigare.
Den andra delen av boken är mer direkt inriktad på arbetet i klassrummet. Utifrån forskning kring minne, läs- och hörförståelse, skrivprocess och kommunikation klargör författaren bland annat hur läraren kan arbeta med lyssnande och läsning i sin undervisning och hur eleverna skulle kunna arbeta med att lära sig ord. Här behandlas också grammatik som produkt och process samt olika aspekter av textproduktion med utgångspunkt i en syn på skrivandet som en kreativ, interaktiv verksamhet. Bokens sista kapitel som behandlar teoretiska och praktiska perspektiv på prov och bedömning har i den nya upplagan genomgått en omfattande revision.
Ulrika Tornberg är docent i pedagogik och pensionerad lektor vid Örebro universitet. Hon har mångårig erfarenhet av undervisning, lärarutbildning, fortbildning av lärare och av språkdidaktisk forskning.
Gleerups Utbildning AB 5 9789140691507 -
Språkdidaktik – [4:e uppl.]
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 4:1 uppl. 2009. 248 sidor.
Gott skick. Ägarsign, och ytterligare vissa understrykningar/markeringar med bläck och överstrykningspenna förekommer i delar av boken. Annars fint skick. "Den första delen av boken ger en bred forskningsbakgrund till frågor som: Vad är lärande? Hur skapar sig elever läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140668318
- Titel
- Språkdidaktik 4:e uppl
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språkdidaktik belyser språkundervisningen i ett didaktiskt helhetsperspektiv. I denna kraftigt reviderade upplaga presenteras några språkdidaktiska verktyg som hjälper läraren att reflektera över sin praktik och göra medvetna val.
Den första delen av boken ger en bred forskningsbakgrund till frågor som: Vad är lärande? Hur skapar sig elever en mening i undervisningen? Vad menas med kommunikativ kompetens, interkulturalitet eller meningsskapande?
En viktig fråga inom forskningen idag är vad undervisningen ska syfta till och vad den ska innehålla, till exempel mot bakgrund av skolans övergripande mål och klassrummens tilltagande heterogenitet. Detta har fått större utrymme i den nya upplagan av boken.
Den andra delen av boken är mer direkt inriktad på arbetet i klassrummet. Med hjälp av forskning kring läs- och hörförståelse, minnesforskning, och kognitiv psykologi visar författaren bland annat hur läraren kan arbeta med lyssnande och läsning i klassrummet och hur eleverna kan arbeta med att lära sig ord. Här behandlas också olika aspekter av textproduktion med utgångspunkt i en syn på skrivandet som en kreativ, interaktiv verksamhet.
Ulrika Tornberg är docent i pedagogik och pensionerad lektor vid Örebro universitet. Hon har mångårig erfarenhet av lärarutbildning och fortbildning av språklärare.
Gleerups Utbildning AB 4:1 9789140668318 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9140635139
- Titel
- Språkdidaktik uppl. 2
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu uppdaterad - Språkdidaktik upplaga 3
Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som studiedagsmaterial.
Bokens första del innehåller ett antal övergripande kapitel som belyser språkdidaktikens utveckling i Sverige, metodutveckling, de båda begreppen kommunikation och kultur samt lärande i olika perspektiv.
Bokens andra del diskuterar olika praktiska konsekvenser av forskning på olika områden för t.ex. läs- och hörförståelse, ordinlärning, grammatikundervisning, skriftlig och muntlig interaktion samt för provkonstruktion och bedömning.
Gleerups 9140635139 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9140622649
- Titel
- Språkdidaktik
- Författare
- Tornberg, Ulrika
- Förlag
- Malmö : Gleerup
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Malmö : Gleerup 9140622649 -
Språkdidaktik
Häftad bok. 2000. 184 sidor.
Nyskick. Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som st läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140635139
- Titel
- Språkdidaktik uppl. 2
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu uppdaterad - Språkdidaktik upplaga 3
Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som studiedagsmaterial.
Bokens första del innehåller ett antal övergripande kapitel som belyser språkdidaktikens utveckling i Sverige, metodutveckling, de båda begreppen kommunikation och kultur samt lärande i olika perspektiv.
Bokens andra del diskuterar olika praktiska konsekvenser av forskning på olika områden för t.ex. läs- och hörförståelse, ordinlärning, grammatikundervisning, skriftlig och muntlig interaktion samt för provkonstruktion och bedömning.
9140635139 -
Språkdidaktik
Inbunden bok. Gleerups. 2000. 184 sidor.
Nyskick. Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som st läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140635139
- Titel
- Språkdidaktik uppl. 2
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu uppdaterad - Språkdidaktik upplaga 3
Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som studiedagsmaterial.
Bokens första del innehåller ett antal övergripande kapitel som belyser språkdidaktikens utveckling i Sverige, metodutveckling, de båda begreppen kommunikation och kultur samt lärande i olika perspektiv.
Bokens andra del diskuterar olika praktiska konsekvenser av forskning på olika områden för t.ex. läs- och hörförståelse, ordinlärning, grammatikundervisning, skriftlig och muntlig interaktion samt för provkonstruktion och bedömning.
Gleerups 9140635139 -
Språkdidaktik uppl. 2
Häftad bok. Gleerups. 2000. 184 sidor.
Mycket gott skick. några markeringar och understrykningar i texten, lite slit på baksidan från att släppa i ryggsäcken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140635139
- Titel
- Språkdidaktik uppl. 2
- Författare
- Ulrika Tornberg
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu uppdaterad - Språkdidaktik upplaga 3
Språkdidaktik vänder sig till alla språklärare i utbildning och fortbildning. Den erbjuder ett helhetsperspektiv på språkundervisningens olika aspekter, språkutveckling, språkinlärning och interaktion. Boken är också lämplig för studiecirklar eller som studiedagsmaterial.
Bokens första del innehåller ett antal övergripande kapitel som belyser språkdidaktikens utveckling i Sverige, metodutveckling, de båda begreppen kommunikation och kultur samt lärande i olika perspektiv.
Bokens andra del diskuterar olika praktiska konsekvenser av forskning på olika områden för t.ex. läs- och hörförståelse, ordinlärning, grammatikundervisning, skriftlig och muntlig interaktion samt för provkonstruktion och bedömning.
Gleerups 9140635139
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn