Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Låter sig skyddsänglar organiseras? : hälsofrämjande strategier för ungdomar i utsatta bostadsområden

Låter sig skyddsänglar organiseras? : hälsofrämjande strategier för ungdomar i utsatta bostadsområden

Häftad bok. Gothia Förlag. 1 uppl. 2005. 168 sidor.

Mycket gott skick. Boken bidrar till samtalet om hur en hälsofrämjande strategi kan se ut för ungdomar som lever i utsatta områden. En högaktuell bok!

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9172051930
Titel
Låter sig skyddsänglar organiseras? : hälsofrämjande strategier för ungdomar i utsatta bostadsområden
Författare
Ulf Hagström - Eva Redemo - Lena Bergman
Förlag
Gothia Förlag
Utgivningsår
2005
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Häftad
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken är tänkt som en bruksbok att ha i handen överallt där ungdomars livsmiljöer disku- teras och planeras. Den är ett bidrag till samta- let om hur en samlad hälsofrämjande strategi skul- le kunna se ut för de ungdomar som lever i utsatta områden. Utgiven av Folkhälsoinstitutet. 168 sidor, 175x210 mm, 1999. ISBN 91-7205-193-0. - hälsofrämjande strategier för ungdomar i utsatta bostadsområden I ekonomiskt utsatta bostadsområden finns en kraftig överrepresentation av psykiska och sociala problem. Det visar alla studier. Men undersökningarna visar också på något annat: i dessa områden finns det många unga som trots ett på flera sätt svårt utgångsläge - ibland mot alla odds - växer upp till resursstarka och välfungerande människor. Var kommer denna styrka ifrån? Ju tydligare och mer strukturerat vi kan besvara den frågan, desto större blir våra möjligheter att utforma en strategi för arbetet med de "sämst ställda" barnen och ungdomarna.