Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Varumärkessamarbeten

Varumärkessamarbeten

Häftad bok.

Nyskick. Liber. 1 uppl. 2013. 251 s. Häftad. 21x15cm. 350 gram. Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147098712
Titel
Varumärkessamarbeten
Författare
Uggla, Henrik
Förlag
Liber
Utgivningsår
2013
Omfång
251 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm
Vikt
350 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Synen på varumärkessamarbeten har förändrats. Det som för tio år sedan sågs som en marknadsföringstaktik har idag blivit ett etablerat strategiverktyg i varumärkets totala portföljstrategi. Samarbeten ses idag ofta som en snabbare väg till marknaden och som ett alternativ till direkta varumärkesutvidgningar.
I takt med att företagen etablerat en öppnare och mer dynamisk syn på varumärkessamarbeten i praktiken behövs också mer robusta modeller och tankar som kan vägleda smarta och hållbara varumärkessamarbeten. Det behövs också en bättre överblick över risker och möjligheter med samarbeten generellt. Det är sant att samarbeten kan stärka ett varumärke – men ett samarbete kan också sänka ett varumärke.