Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
ATT GE SAMTAL MED SVENSKA FILANTROPER

ATT GE SAMTAL MED SVENSKA FILANTROPER

Inbunden bok. EKERLIDS FÖRLAG. 2012. 288 s. Inbunden. 932 gram.

Nära nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. VILL GÄRNA SÄLJA FLER BÖCKER TILL DIG, SÅ TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER..

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170922121
Titel
Att ge : samtal med svenska filantroper
Författare
Lifvendahl, Tove
Förlag
Ekerlids
Utgivningsår
2012
Omfång
288 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
216 x 232 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
950 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Sverige kommer relativt högt vid internationella jämförelser av givande till ideella organisationer. Men givandet i Sverige kännetecknas av att det är många som ger och att summorna är relativt små. Det är dessutom ovanligt att filantroper berättar offentligt vad de gör. I boken möter Tove Lifvendahl ett tiotal filantroper som har bestämt sig för att engagera sig och skänka bort en del av sin förmögenhet.
Porträtten beskriver personens drivkrafter bakom givandet: varför man ger, till vilket ändamål och hur, och vad som kan göras för att uppmuntra och underlätta givande. Porträtten ramas in med en inledning som utifrån tillgänglig kunskap och forskning beskriver givandet i Sverige samt lyfter ett antal frågor för vidare diskussion.
Boken, vars initiativ kommer från Charity Rating och Sektor 3, vänder sig en intresserad allmänhet som genom boken får ökad förståelse och nya insikter om filantropi. Boken bidrar till att öka kunskapen om drivkrafter och behov av stöd som förmögna personer har för sitt givande, och därmed vänder den sig också till de företag och organisationer som har dem som kunder eller målgrupp. I boken intervjuas nedanstående personer:
Anders Wall
Bengt Ågerup
Gunilla von Platen
Percy Barnevik
Sven-Harry Karlsson
Dan Olofsson
Agneta Trygg
Per Josefsson
Laurent Leksell
Mikael Ahlström