Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Att skapa en värld

Att skapa en värld

Inbunden bok Breakwater Publishing. 2013. 239 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Etiketten på bilden är inte fäst på boken.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789186687199
Titel
Att skapa en värld
Författare
Thomas Taro Lennerfors
Förlag
Breakwater Publishing
Utgivningsår
2013
Bandtyp
Board book
Vikt
1200 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att skapa en värld – Stena Bulk, Concordia Maritime och marknadsföringens betydelse i tanksjöfarten 1982–2012 Denna bok beskriver hur Stena Bulk och Concordia Maritime har gått från att ha ett brokigt urval båtar med skiftande kvalitet i början av 1980-talet, till att idag ha en verksamhet som omfattar nära hundra fartyg som marknadsförs som det senaste och bästa redarbranschen har att erbjuda de som vill frakta olja och andra produkter. Denna utveckling har skett samtidigt som andra svenska tankrederier såsom Argonaut, ICB, Frontline och Nordström & Thulin har lämnat Sverige. Processen från då till nu beskrivs historiskt men med speciellt fokus på vilken roll marknadsföringen har haft (genom till exempel annonser, events, design, lobbying) både för företagens verksamhet såsom marknadsföringens verkningar på resten av industrin. För att belysa denna händelseutveckling används teorier från marknadsföring, företagsekonomi och filosofi. Framför allt utreds huruvida införandet av en tydligare kvalitetsdimension i tankerindustrin med in-existerande oljetankers är att skapa en värld?