Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kändisfabriken - Identitet, makeover och kroppens tid

Kändisfabriken - Identitet, makeover och kroppens tid

Inbunden bok. Carlsson Bokförlag. 1 uppl. 2012. 133 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Format 21 x 13,5 cm Vikt 265 g.
Inbundet svart förlagsband med ryggtext i silver och skyddsomslag. Mellan pärmarna på Kändisfabriken är det ofta frågan om den stressade nutidsmänniskans jakt - på den perfekta kroppen, på den rätta livsstilen, på framgång, på kändisskapet, på önskan att bli nägon speciell. Men jakten på allt detta utmynnar egentligen i att individen förvandlas till en kopia. Författaren skriver elegant och medryckande, rör sig genom discipliner och aktuella frågeställningar som får läsaren att tänka till. // Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173314879
Titel
Kändisfabriken : identitet, makover och kroppens tid
Författare
Johansson, Thomas
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2012
Omfång
133 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
136 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
280 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ytterst handlar boken om psykologins ställning och plats i det samtida samhället, liksom hur vi ska förstå individen i samhället och samhället i individen. Vår epok framställs ofta som en tid av mångfald, pluralism, möjligheter coh valfrihet. Individen hyllas och man efterfrågar kreativa, autentiska och unika individer. Den fria, flexibla, rörliga och väljande individen träder fram som ett kulturellt och samhälleligt ideal. Men samtidigt som vi kan välja mellan hundra tandkrämssorter, 50 tv-kanaler och mängder av produkter uppstår en känsla av ytlighet och bedräglighet: att vi ändå lever i en tid som präglas av likriktning, imitation och bristande kritisk distans.

Thomas Johansson är professor i pedagogik i Göteborg, är psykolog, psykoterapeut och socialpsykolog och författare till en rad viktiga böcker.