Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
I denna bok pekar författaren på en särskild pusselbit i
lärinlärningsprocessen som spelar stor roll när barn ska lära sig läsa och
skriva: Självförtroende, barnets självbild. Den kan vara rena autostradan
till god och tidig läskunnighet, men ibland som en besvärlig hinderbana. Många pedagogiska forskare och ännu fler lärare kan
berätta om sambandet mellan läsinlärning och självförtroende och
författaren refererar deras erfarenheter och ger belysande exempel. Till
slut ställs den självklara frågan ?Så hur gör man då?? och där är svaren
inte så enkla och entydiga. Författaren ger dock en rad handfasta råd och
tips utifrån sina breda kunskaper och erfarenheter i ämnet.
Läsinlärning och självförtroende vänder sig till studerande i utbildningsvetenskap, blivande och färdigutbildade lärare inom grundskolans tidiga år, förskolan samt till föräldrar.
Prisma.1995.Häftad. 133 sidor.Laminat.Rikt illustrerad.Format 21x13,5 cm.Vikt 250 g.
Språk: Svenska.Absolut nyskick.Frakt och förpackning 30 kronor.(Sverige).
Förlagsfakta
- ISBN
- 9151828308
- Titel
- Läsinlärning och självförtroende : psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
- Författare
- Taube, Karin
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska