Flickor, pojkar, individer (SOU 2010:99) : om betydelsen av jämställdhet för kunskap och utveckling i skolan
Häftad bok. Offentliga Förlaget. 2011.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Skickas omgående
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789174371123
- Titel
- Flickor, pojkar, individer (SOU 2010:99) : om betydelsen av jämställdhet för kunskap och utveckling i skolan
- Författare
- Sverige. Delegationen för jämställdhet i skolan
- Förlag
- Offentliga Förlaget
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 242 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Runt om i vårt land arbetar ett stort antal människor engagerat för att förbättra skolan. Detta förbättringsarbete handlar exempelvis om att förbättra kvaliteten i skolans undervisning och elevernas kunskaper, eller om att göra skolan till en trygg plats att vistas i för alla elever. En jämställd skola är en skola där både flickor och pojkar trivs, utvecklas och lär sig mycket.