Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Arbeta i projekt - individen, gruppen, ledaren

Arbeta i projekt - individen, gruppen, ledaren

Häftad bok. Studentlitteratur. 4:4 uppl. 2014. 180 sidor.

Nära nyskick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 400 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FJÄRDE upplagan, sv/v illustrerad med teckningar och figurer. INNEHÅLL: Förord 1. Projekt som arbetsform 2. Värderingar och beteenden 3. Feedback och Johari-fönster 4. Tanke, känsla, handling 5. Förändringens fyra rum 6. Konflikter och konfliktbeteenden 7. Projektgruppen 8. Projektledaren 9. En enkel projektmodell 10. Behovsanalys och kravspecifikationen 11. Projektdefinitionen 12. Detaljplanering och fördelning av ansvar 13. Mötesteknik 14. Uppföljning och utvärdering. Referenser. Sakregister.
// Inga anteckningar. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1384-3]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144072753
Titel
Arbeta i projekt : individen, gruppen, ledaren
Författare
Eklund, Sven
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2011
Omfång
180 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
400 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att arbeta i projekt innebär att arbeta i ett team tillsammans med experter från flera olika kompetensområden. Sammansättningen av professionella olikheter gör att projektarbetsformen kan bemästra de allra svåraste arbetsuppgifterna. Samtidigt bidrar experterna med sina personliga olikheter till projektgruppen. Olika åsikter, värderingar och beteenden kan göra projektarbetsformen konfliktfylld och ineffektiv, framförallt inledningsvis.

Det krävs kunskap om hur gruppen och dess individer relaterar, kommunicerar och arbetar tillsammans, kunskap om projektets process. Processen innefattar dels oss som individer, hur vi tänker, känner och beter oss, våra värderingar och hur vi reagerar på stress. Processen behandlar gruppen, dess relationer, kommunikation och sätt att hantera konflikter samt ledaren, hur vi leder respektive låter oss bli ledda.

Vid sidan av denna process finns projektets innehåll, vad projektet gör. Projektets innehåll innefattar bl.a. utvecklingsmodeller, kravspecifikationer, projektplanering, dokumentation, mötesteknik och alla de verktyg, mallar och handgrepp som hör därtill.

Läroboken består därför av två delar som motsvarar dessa två perspektiv av att arbeta i projekt. Inledningsvis fokuserar läroboken på de lite ”mjukare” aspekterna av projektarbetet, projektets process, för att i lärobokens andra del fokusera på projektets innehåll.

Under fliken Extramaterial hittar du nedladdningsbara mallar/checklistor.