Ledarskap i klassrummet
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Studentlitteratur AB.1997.Häftad.230 sidor.Laminat.Format 22,3x15,7 cm.Vikt: 450 g.
Språk: Svenska.Nyskick.Frakt (M-påse) via Posten 49 kronor.(Sverige).
Förlagsfakta
- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se