Kotlers marknadsföring
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 280 sidor.
Nyskick. Bättre Ledarskap (62). 1 uppl. 2004. 280 s. Inbunden. Illustrerat kartonnage. 21,5x15cm. 584 gram. Förlagsny Oläst Philip Kotler är sedan många år världens störste auktoritet inom strategisk marknadsföring. Hans bok Marketing Management, som sålts i över 3 miljoner exemplar, är sedan länge standardverket inom all högskoleutbildning. Den här boken, Kotlers Marknadsföring, kommer att bli motsvarande standardverk för näringslivet. Boken innehåller fyra delar: ? Strategisk marknadsföring ? Taktisk marknadsföring ? Administrativ marknadsföring ? Marknadsföring i förändring Det här är en mycket pedagogiskt upplagd bok där Kotler bygger upp en heltäckande bild av dagens marknadsföringsmetoder. Många gamla tekniker, klichéer och myter om hur marknadsföring fungerar vederläggs. I stället visar Kotler hur marknadsföringen måste arbeta i dagens föränderliga företagsvärld, i en omvärld baserad på IT, avregleringar och privatisering. Från marknadsstrategi till implementering och utvärdering. Boken fungerar i sin helhet både som grundsten och vidareutveckling för chefer företag och som kursbok i näringslivet. Men den kan också läsas i valda delar efter intressen eller fungera som uppslagsbok, inte minst genom bilagans checklista. Varje kapitel avslutas med 5-10 sammanfattande frågor som läsaren kan ställa sig själv om hur det fungerar i hennes organisation. Kotlers Marknadsföring är handfast, rakt på sak, lättläst och med många företagsexempel.. Nyskick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9147045132
- Titel
- Kotlers marknadsföring
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 548 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många gamla tekniker, klichéer och myter om hur marknadsföring fungerar vederläggs i den här boken. Philip Kotler visar hur marknadsföringen måste fungera i dagens föränderliga företagsvärld.