Kotlers marknadsföring
INBUNDEN. 1999. Svenska. 280s. 21,5x15c. 550g. Mkt Fint Skick.
Philip Kotler är sedan många år världens störste auktoritet inom strategisk marknadsföring. Hans bok Marketing Management, som sålts i över 3 miljoner exemplar, är sedan länge standardverket inom all högskoleutbildning. Den här boken, Kotlers Marknadsföring, kommer att bli motsvarande standardverk för näringslivet.
Boken innehåller fyra delar:
? Strategisk marknadsföring
? Taktisk marknadsföring
? Administrativ marknadsföring
? Marknadsföring i förändring
Det här är en mycket pedagogiskt upplagd bok där Kotler bygger upp en heltäckande bild av dagens marknadsföringsmetoder. Många gamla tekniker, klichéer och myter om hur marknadsföring fungerar vederläggs. I stället visar Kotler hur marknadsföringen måste arbeta i dagens föränderliga företagsvärld, i en omvärld baserad på IT, avregleringar och privatisering. Från marknadsstrategi till implementering och utvärdering.
Boken fungerar i sin helhet både som grundsten och vidareutveckling för chefer företag och som kursbok i näringslivet. Men den kan också läsas i valda delar efter intressen eller fungera som uppslagsbok, inte minst genom bilagans checklista. Varje kapitel avslutas med 5-10 sammanfattande frågor som läsaren kan ställa sig själv om hur det fungerar i hennes organisation.
Kotlers Marknadsföring är handfast, rakt på sak, lättläst och med många företagsexempel.