Marknadsrätten - En introduktion
Häftad bok. Norstedts Juridik. 4 uppl. Häftad.
Nära nyskick. Innehåller en del understrykningar. Priset är inklusive frakt 22 kr.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789139205012
- Titel
- Marknadsrätten : en introduktion
- Författare
- Per Jonas Nordell
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 161 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundläggande lärobok med tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden, konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Även annan marknadsrelaterad lagstiftning behandlas liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt ses i såväl ett historiskt som vidare europeiskt och internationellt sammanhang. Boken är främst avsedd för jurist- och ekonomutbildningar men är också lämplig för andra utbildningar i marknadsföring.
Denna upplaga har väsentligt reviderats och beaktar 2008 års konkurrens- och marknadsföringslagsreform och övriga förändringar i den marknadsrättsliga lagstiftningen: 2008 års upphandlingslagar, informationsbestämmelserna i försäkringsavtalslagen, distans- och hemförsäljningslagen, marknadsföring av alkohol- och tobaksvaror samt läkemedel. Slutligen beaktas 2006 års revision av Internationella handelskammarens (ICC) Regler om reklam och marknadskommunikation.