Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Företagsekonomi 99. Faktabok

Företagsekonomi 99. Faktabok

Häftad bok Per-Hugo Skärvad och Jan Olsson. 2000. 327 sidor.

Mycket gott skick. Företagsekonomi 99 är en grundläggande lärobok i företagsekonomi. Den ger en heltäckande introduktion i det företagsekonomiska ämnesområdet. Faktaboken har genomgått en stor revidering. Den har delvis fått ny form, nivån har höjts och flera avsnitt har utökats och moderniserats. Framförallt har avsnitten kring organisation,produktion,administration och marknadsföring uppdaterats rejält. Laminat.Illustrerad.Format 24,2x16,5 cm.Vikt 700 g.Språk:Svenska.Mycket gott skick.(mal so peng 190531 )

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789147043927
Titel
Företagsekonomi 100 fakta
Författare
Per-Hugo Skärvad - Jan Olsson
Förlag
Liber
Utgivningsår
2000
Omfång
372 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
825 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det här är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som ger en heltäckande introduktion i ämnet. Nu i sin 18:e upplaga! Läs mer Boken har blivit en klassiker inom grundläggande företagsekonomi tack vare ständig utveckling och förnyelse. Den är praktiskt relevant och tillämpbar men också väl förankrad i företagsekonomisk teori. Upplaga 18 är uppdaterad och vidareutvecklad. Det gäller både faktabok, övningsbok och lösningar. Finansieringsavsnittet har fått en modernare ansats med starkare fokus på kassacykeln, kassaflöden och finansieringsproblem för företag i olika utvecklingsstadier. Marknadsföringsavsnitten om relationsmarknadsföring och digital marknadsföring fördjupats. Digitaliseringens betydelse för i princip alla verksamheter adresseras. Även hållbart företagande och hållbarhetsrapportering lyfts fram på ett tydligare sätt. Bokens pedagogiska idéer är främst: - Att innehållet koncentreras till den företagsekonomiska kärnan. - Att för företag relevanta teman och utmaningar behandlas. - Att framställningen är inriktad på moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta beslut i företag. - Att bokens upplägg underlättar och stödjer både problembaserat lärande och teoretiskt reflekterande lärande. - Att innehållet framställs på ett sätt som passar studerande vid universitet, högskolor och annan vuxenutbildning. Övningsboken följer faktabokens indelning. Den innehåller ett stort antal uppgifter av varierande typ: instuderingsfrågor, diskussionsuppgifter, räkneuppgifter/tillämpningsuppgifter och uppgifter som integrerar teori och praktik. Lösningar innehåller utförliga lösningsförslag till tillämpningsuppgifterna i övningsboken. Till boken finns lärarmaterial i Power Point – vill du få tillgång till det, kontakta förläggande redaktör magnus.winkler@liber.se Om författarna Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi, verksam vid Institutet för ekonomisk forskning inom Lunds universitet samt inom BSI & Partners. Jan Olsson har varit universitetslektor vid Linköpings universitet. Under senare år har han varvat undervisning med u-landsuppdrag för SIDA.