Marknadsrätten. En introduktion
Häftad bok. Wolters Kluwer. 7 uppl. 2017. 133 sidor.
Mycket gott skick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789139208068
- Titel
- Marknadsrätten. En introduktion
- Författare
- Nordell, Per Jonas
- Förlag
- Wolters Kluwer
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 240 mm
- Vikt
- 253 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.