Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsrätten. En introduktion

Marknadsrätten. En introduktion

Häftad bok. Wolters Kluwer [Norstedt, Norstedts juridik]. 7 uppl. 2017. 133 sidor.

Nära nyskick. "Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.

Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.

Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.

Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139208068
Titel
Marknadsrätten. En introduktion
Författare
Nordell, Per Jonas
Förlag
Wolters Kluwer
Utgivningsår
2017
Omfång
133 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
160 x 240 mm
Vikt
253 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.