Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
SIMON OCH EKARNA / Lättläst

SIMON OCH EKARNA / Lättläst

Pocketbok. LL-förlaget. 2005. 163 sidor.

Nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Den är oläst. Inga märken eller markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Inplastade pärmar. Förlagets beskrivning: ” LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna, ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter Den här boken är omskriven till lättläst svenska av Pernilla Gesén.”/ ” Karin är inte Simons riktiga mamma. Men det vet inte Simon. Simon vet inte heller att han är jude. Andra världskriget pågår och judar dödas och måste fly. Simon blir vän med Isak som också är jude. Pojkarna växer upp tillsammans och upptäcker kärleken men möter också ondskan.” 18 x 11 cm. 162 g.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9170530017
Titel
Simon och ekarna / Lättläst
Författare
Marianne Fredriksson
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2003
Omfång
163 sidor
Bandtyp
Pocket
Språk
Svenska
Baksidestext
Karin har inte berättat för Simon att hon inte är hans riktiga mamma. Simon vet inte heller att han är jude. Karin oroar sig för kriget och judarna som dödas eller måste fly. Simon blir god vän med Isak
och pojkarna växer upp tillsammans.

Boken handlar om hur en pojke blir man just som kriget rasar som värst.