-
Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på käns...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 264 sidor.
Nära nyskick. Biblioteksinplastad med stämplar, annars utan anmärkning. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088362
- Titel
- Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad
- Författare
- Strannegård, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste decennierna har det börjat dyka upp en typ av hotell som profilerar sig som unika och speciella. De säger sig sälja känsloupplevelser, atmosfär och livsstil snarare än tak över huvudet för natten. Hotellen riktar sig till stil- och varumärkesmedvetna konsumenter som gärna speglar sin självbild i hotellens strävan efter originalitet.
Läs mer
Vad är det med de här hotellen som gör att de har en så stark attraktionskraft på både gäster och hotellägare? Vad säger denna företeelse om den tid vi lever i? I Hotell Speciell får vi en etnologisk inblick i hur framväxten av livsstilshotellen belyser de ekonomiska intressen som finns i det emotionella. Boken analyserar och diskuterar hur den så kallade upplevelseekonomin konkret sätts i spel; hur formgivs, inreds, berättas, marknadsförs, låter, doftar, känns och hur den ser ut?
Om författarna
Maria Strannegård är etnolog vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147088362 -
Hotell Speciell. Livsstilskonsumtion på känsl...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 264 sidor.
Mycket gott skick. Limmat mjukband. Disputationsblad medföljer. Med dedikation från förf.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088362
- Titel
- Hotell Speciell - Livsstilskonsumtion på känslornas marknad
- Författare
- Strannegård, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 264 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste decennierna har det börjat dyka upp en typ av hotell som profilerar sig som unika och speciella. De säger sig sälja känsloupplevelser, atmosfär och livsstil snarare än tak över huvudet för natten. Hotellen riktar sig till stil- och varumärkesmedvetna konsumenter som gärna speglar sin självbild i hotellens strävan efter originalitet.
Läs mer
Vad är det med de här hotellen som gör att de har en så stark attraktionskraft på både gäster och hotellägare? Vad säger denna företeelse om den tid vi lever i? I Hotell Speciell får vi en etnologisk inblick i hur framväxten av livsstilshotellen belyser de ekonomiska intressen som finns i det emotionella. Boken analyserar och diskuterar hur den så kallade upplevelseekonomin konkret sätts i spel; hur formgivs, inreds, berättas, marknadsförs, låter, doftar, känns och hur den ser ut?
Om författarna
Maria Strannegård är etnolog vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147088362
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn