Roseanna (Lättläst)
Häftad bok.
Mycket gott skick. LL-förlaget, Stockholm, ny uppl., 1:a tryckningen, 2008, 127 s., 17,8x11,0x1,0 cm, 140g. Ägarstämpel på smutsbladet, för övrigt fast och fräsch.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170532627
- Titel
- Roseanna / Lättläst
- Författare
- Maj Sjöwall - Per Wahlöö
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 127 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En död kvinna hittas vid Göta Kanal. Hennes kropp ligger på kajen, hon är naken och täckt av gyttja. Läkaren kan snabbt avgöra att hon har blivit mördad.
Efter en vecka vet polisen fortfarande inte vem den döda kvinnan är. Kriminalpolis Martin Beck får uppgiften att undersöka mordet. Det blir en svår och farlig utredning. Han har mycket lite att gå efter. Bevisen är borta sedan länge och Martin Beck och hans kollegor måste få mördaren att avslöja sig.
Roseanna är den första av de berömda böckerna med kriminalpolisen Martin Beck.
Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.