Sounds like branding. Hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)
Inbunden bok.
Nära nyskick. Norstedts 2010. 217 sidor. Dekorerat förlagsband. Ett mycket fint, obläddrat exemplar.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789113026343
- Titel
- Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)
- Författare
- Lusensky, Jakob
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och istället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet.
"Sounds like branding" är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans.
Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.