Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Små idéer : stora resultat

Små idéer : stora resultat

Häftad bok. SIS Förlag. 1 uppl. 2010. 114 sidor.

Nyskick. En bok om kreativitet, motivation och konkurrenskraft


Varje dag ser medarbetare mängder av problem och möjligheter som deras chefer inte ser. En organisations medarbetare har många goda idéer som kan spara pengar och tid, öka intäkter, göra arbetet enklare, samt förbättra kvaliteten och kundupplevelsen. Baserat på en djupgående studie av över 40 svenska organisationer, kompletterat med författarnas forskning i hundratals företag i resten av världen, visar denna bok vad som krävs för att idé- och förbättringsarbetet ska fungera.

Att veta hur man främjar och hanterar stora mängder idéer från sina medarbetare är viktigt för att bli en framgångsrik chef och ledare. Ett genomsnittligt svenskt företag får bara en idé per anställd vartannat år. De bästa organisationerna i Sverige och världen får in och använder mer än 50 idéer per person och år. Det är inte överraskande att dessa företag presterar bättre än sina konkurrenter.

Boken vänder sig till chefer och ledare på olika nivåer i alla typer av verksamheter som är intresserade av att förbättra resultat och konkurrenskraft genom att ta till vara kraften i hela organisationen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789171627841
Titel
Små idéer : stora resultat
Författare
Louise Östberg - Alan G Robinson - Dean M Schroeder
Förlag
SIS Förlag
Utgivningsår
2010
Omfång
114 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
169 x 236 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
247 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En bok om kreativitet, motivation och konkurrenskraft


Varje dag ser medarbetare mängder av problem och möjligheter som deras chefer inte ser. En organisations medarbetare har många goda idéer som kan spara pengar och tid, öka intäkter, göra arbetet enklare, samt förbättra kvaliteten och kundupplevelsen. Baserat på en djupgående studie av över 40 svenska organisationer, kompletterat med författarnas forskning i hundratals företag i resten av världen, visar denna bok vad som krävs för att idé- och förbättringsarbetet ska fungera.

Att veta hur man främjar och hanterar stora mängder idéer från sina medarbetare är viktigt för att bli en framgångsrik chef och ledare. Ett genomsnittligt svenskt företag får bara en idé per anställd vartannat år. De bästa organisationerna i Sverige och världen får in och använder mer än 50 idéer per person och år. Det är inte överraskande att dessa företag presterar bättre än sina konkurrenter.

Boken vänder sig till chefer och ledare på olika nivåer i alla typer av verksamheter som är intresserade av att förbättra resultat och konkurrenskraft genom att ta till vara kraften i hela organisationen.