Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Osynlig företagsledning

Osynlig företagsledning

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 288 sidor.

Gott skick. Understrykningar i såväl blyerts som med understrykningspenna i hela boken///Förlagets beskrivning: synlig och osynlig företagsledning. Konstruktioner av socialkonstruktionism. De tuffa. Retorik och ledarskap. Företagsledningens osynliga rum.
Rekrytering som konstruktion av företagsledare. Stim i företagsledningen. Ledarskap som okontrollerad sexualitet. Utbildningsretorik eller ledarskapspraktik? Kreativa ledare?
Ledning och professionalisering. Ledarskap som småprat. Sifferledning eller kunskapsledarskap?

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144012225
Titel
Osynlig företagsledning
Författare
Lena Andersson - Daniel Ericsson - Markus Kallifatides - Annelie Karlsson Stider - Sven-Erik Sjöstrand - Johan Stein - Birgitta Södergren
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1999
Omfång
288 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
400 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Osynlig företagsledning handlar om processer som vi alla är väl medvetna om, dagligen deltar i, men sällan tänker på som fundamentala för utövandet av företagsledning och ledarskap. Bokens huvudtes är enkel: det ”småprat” som äger rum i diskreta möten mellan människor är väl så viktigt som de visioner, mål och planer som den administrativa apparaten producerar – kanske t o m viktigare för vad som händer / inte händer i och kring ett företag eller en organisation.
Företagsledandets ”arenor” är alltså inte enbart de publika och ofta formella forum eller organ vi känner igen som styrelser, ledningsgrupper eller olika slags möten och konferensaktiviteter. Författarna hävdar att ledning och ledarskap främst formas och utövas där mer förtroliga diskussioner kan äga rum: t e x i arbetsrum, korridorer, taxibilar eller under pausen på konferensen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se