-
Varför växer gräset? - Alla 157 berättelserna...
Pocketbok. Hallberg Odabas AB. 1 uppl. 2016. 236 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197913362
- Titel
- Varför växer gräset?
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Hallberg Odabas AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 175 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VÄRLDENS BÄSTA KORTA BERÄTTELSER - JA, TROLIGTVIS
Vi har två huvudsyften med boken. Den ska erbjuda många olika perspektiv för egen reflektion och utveckling. Den ska också fungera som en resurs för dig som gör presentationer, utbildar eller håller tal och behöver inspiration inför ditt framträdande.
Berättelserna är kärnfulla och korta, inte broderade och poetiska. Språklig enkelhet har varit ledord för skrivandet. Många av dem är rena vandringshistorier som vi återgivit så neutralt som möjlligt.
En perfekt bok att ge bort! "Kära läsare. Sedelärande historier låter lite torrt, dock är jag en stor diggare av sådana. I sin bästa form äro de som buljongtärningar, i koncentratet finns en klok och närande soppa av livsvisdom. Carpe Diem". Lasse Åberg, diversearbetare
Hallberg Odabas AB 1 9789197913362 -
YCDBRALAI : you can´t do business running aro...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2009. 164 sidor.
Mycket gott skick. Liten skada på ryggens nederkant.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
Natur & Kultur 1 9789127118959 -
Hedra mysteriet : mindfulness på värmländska
Pocketbok. Klas Hallberg Publishing. 1 uppl. 2015. 181 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197913324
- Titel
- Hedra mysteriet : mindfulness på värmländska
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Klas Hallberg Publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 110 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om att både styra upp och släppa taget. Den handlar om att både privat och professionellt se till att styra upp det som ska styras upp, men också om att släppa taget om det som för ögonblicket inte går att kontrollera. Det är nämligen däremellan som vi hittar fältet av möjligheter som gör att vi kan fatta bättre beslut.
Man skulle kunna säga att det handlar om mindfulness på ren värmländska. Dvs medvetenhet om vad som är angeläget i livet. För precis som de andra böckerna i serien handlar den om att våga och orka ta reda på vad i livet som verkligen är angeläget.
”En riktigt bra bok som hjälper mig att inte bara göra det som går att mäta, utan att också göra det som behövs. Som en utmanare på en etablerad marknad är detta extra viktigt!”
Nicholas Högberg, VD 3www.klashallberg.se
Klas Hallberg Publishing 1 9789197913324 -
Hångla mer : en bok om att ge sig hän
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2007. 200 sidor.
Mycket gott skick. Svagt spår av ägarmärkning på pärmens framsida. Fin inlaga. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127108813
- Titel
- Hångla mer : en bok om att ge sig hän
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”När man hånglar med varandra så kan tänderna slå i. Då kan läpparna komma i kläm och kläderna kan åka på trekvart. Man kan bli svettig, man kan rent av råka dregla över den andre personens nystrukna skjorta. Och man kanske kan bli upptäckt
Det är mycket säkrare att småpussas. Att försiktigt småpussas och säga att den andre är fin och att det vore gott med litet räkor och vitt vin så här på fredagskvällen. Att gå runt i sin vardag och liksom akta sig för kontakt och närvaro. Att inte nämnvärt engagera sig i varken glädje eller sorg hos sina medmänniskor, utan liksom leva med bomull i öronen. Att slentrianmässigt uttrycka känslor och vara litet ”försiktig” och ”inte ta plats” och ”visa hänsyn”.
Det är bra att visa hänsyn och vara försiktig. Men det är inte bra om det leder till självutplåning.
Och det kan bli väldigt tråkigt.
Alltså.
Leve hånglandet.”
Klas Hallberg vill i sin högst personliga text propagera för mer hångel, tandgnissel och ohämmat beteende i arbetslivet och på det personliga planet. Det kindpussar för mycket, ska det hända nåt avgörande måste man ge sig hän och våga gå utanför de vanliga spåren. Även om det känns obekvämt. Även om saliven stänker.
Utifrån sina iakttagelser av människors vana att oftast köra på i vanliga spår vill han i sin text provocera, underhålla och påverka läsarna att inte slentrianmässigt fortsätta uppfylla den bild andra har av en, och den uppfattning man har om sig själv – kliv ur de ingångna banorna och våga lite mer.
Hångla mer är en bok som kommer att läsas av, skrattas åt och slängas i väggen av en mycket bred publik. Författaren uteslöt själv i princip bara Dalai Lama i sin uppräkning av vilka boken riktar sig till.
Natur & Kultur 1 9789127108813 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Pocketbok. Volante. 2020. 183 sidor.
Gott skick. Pennstreck (- 5 cm) på pärmens framsida samt på inlagans första blad. I övrigt fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043695
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.
I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.
Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 9789189043695 -
YCDBRALAI : you can´t do business running aro...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2009. 164 sidor.
Mycket gott skick. Oläst. Lätt bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
Natur & Kultur 1 9789127118959 -
Varför växer gräset? : och 57 andra inspirera...
Inbunden bok. Brain Books. 1997. 95 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188410832
- Titel
- Varför växer gräset? : och 57 andra inspirerande berättelser att tänka till
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En samling mycket tänkvärda berättelser, som kan användas i många sammanhang: möten, "dagens reflektion" vid fikabordet, att ge bort, avtacka någon med, till personal, medarbetare, kunder, eller helt enkelt njuta av själv!
Brain Books 9789188410832 -
Varför växer gräset? : och 57 andra inspirera...
Inbunden bok. Brain Books. 1997. 95 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188410838
- Titel
- Varför växer gräset? : och 57 andra inspirerande berättelser att tänka till
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En samling mycket tänkvärda berättelser, som kan användas i många sammanhang: möten, "dagens reflektion" vid fikabordet, att ge bort, avtacka någon med, till personal, medarbetare, kunder, eller helt enkelt njuta av själv!
Brain Books 9188410838 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Pocketbok. Volante. 2020. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043695
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.
I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.
Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 9789189043695 -
Varför växer gräset? : och 57 andra inspirera...
Inbunden bok. Brain Books. 1997. 95 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188410832
- Titel
- Varför växer gräset? : och 57 andra inspirerande berättelser att tänka till
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En samling mycket tänkvärda berättelser, som kan användas i många sammanhang: möten, "dagens reflektion" vid fikabordet, att ge bort, avtacka någon med, till personal, medarbetare, kunder, eller helt enkelt njuta av själv!
Brain Books 9789188410832 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Inbunden bok. Volante. 1 uppl. 2020. 183 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Helt ny och oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043244
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 222 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam. Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund.För allt börjar i kundens skor. I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola. Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 1 9789189043244 -
Hela Sverige hånglar : om att leva innan man...
Inbunden bok. Fri Tanke Förlag. 2018. 206 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Gåvotillskrift på försättsbladet, övrigt som ny
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188589217
- Titel
- Hela Sverige hånglar : om att leva innan man dör
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Fri Tanke Förlag
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 234 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 504 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs den här boken innan du dör! Sedan är det försent.Det är vad livet handlar om: Att upptäcka och göra sånt man är nyfiken på innan chansen är förbi. Även om det innebär att ta risker ibland.
Fri Tanke Förlag 9789188589217 -
Hedra mysteriet ,mindfulness på värmländska
Pocketbok. Klas Hallberg Publishing. 1 uppl. 2015. 181 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197913324
- Titel
- Hedra mysteriet : mindfulness på värmländska
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Klas Hallberg Publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 110 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om att både styra upp och släppa taget. Den handlar om att både privat och professionellt se till att styra upp det som ska styras upp, men också om att släppa taget om det som för ögonblicket inte går att kontrollera. Det är nämligen däremellan som vi hittar fältet av möjligheter som gör att vi kan fatta bättre beslut.
Man skulle kunna säga att det handlar om mindfulness på ren värmländska. Dvs medvetenhet om vad som är angeläget i livet. För precis som de andra böckerna i serien handlar den om att våga och orka ta reda på vad i livet som verkligen är angeläget.
”En riktigt bra bok som hjälper mig att inte bara göra det som går att mäta, utan att också göra det som behövs. Som en utmanare på en etablerad marknad är detta extra viktigt!”
Nicholas Högberg, VD 3www.klashallberg.se
Klas Hallberg Publishing 1 9789197913324 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789189250451
- Titel
- Varför växer gräset? Andra sådden
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 92 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 239 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sällan stöter man på böcker som berör människor så till den milda grad som "Varför växer gräset" gör. Nu är andra sådden klar! Missa inte den andra skörden.
Brain Books 1 9789189250451 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Pocketbok. Volante. 2020. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043695
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.
I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.
Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 9789189043695 -
Varför växer gräset? : och 57 andra inspirera...
Inbunden bok. Brain Books. 2001. 95 sidor.
Mycket gott skick. Gåvohälsningsetikett inuti.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188410832
- Titel
- Varför växer gräset? : och 57 andra inspirerande berättelser att tänka till
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En samling mycket tänkvärda berättelser, som kan användas i många sammanhang: möten, "dagens reflektion" vid fikabordet, att ge bort, avtacka någon med, till personal, medarbetare, kunder, eller helt enkelt njuta av själv!
Brain Books 9789188410832 -
I kundens skor att skapa värde utifrån mottag...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Volante. uppl.1. [2020]. 183 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043244
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 222 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam. Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund.För allt börjar i kundens skor. I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola. Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
9789189043244 -
Ycdbralai you can't do business running aroun...
Häftad bok.
Gott skick. Natur & kultur. uppl.1. 2009. 164 s. lite solkig i nedre snittet, dedikation i försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
9789127118959 -
Ycdbralai you can't do business running aroun...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Natur & kultur. 2009. 164 s. några hundöron i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
9789127118959 -
Hedra mysteriet! : mindfulness på värmländska
Häftad bok. Klas Hallberg Publishing. 1 uppl. 2013. 181 sidor.
Mycket gott skick. Märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint, oläst skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa f läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197913317
- Titel
- Hedra mysteriet! : mindfulness på värmländska
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Klas Hallberg Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 156 x 227 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedra mysteriet bygger på hypotesen att vi människor både behöver styra
upp livet så att det blir som vi tänkt oss, samtidigt som vi ibland
behöver släppa taget och uppleva livet som det är. För att gå denna
balansgång mellan att styra upp och släppa taget är en sak säker: det
blir stunder av förvirring.
Det är dags att hylla förvirringen. Den är en vän. Inte en fiende. En
resurs – inte ett problem. Det är helt enkelt dags att hedra mysteriet!Klas Hallberg är föreläsare och författare. Detta är hans sjätte bok. Ur
hans tidigare utgivningar märks titlar som Hångla mer!, YCDBRALAI och
Varför växer gräset.”Som en utmanare på en etablerad marknad gäller det att göra både det
som går att mäta, och det som behövs – men som är svårt att mäta. Den
här boken hjälper mig med det. En riktigt bra bok!”
– Nicholas Högberg, VD på 3”Tack Klas för att du så elegant lyckas beröra det djupaste allvar på
ett så avslappnat sätt! En riktigt bra bok för den som någon gång
funderat på vad livet egentligen går ut på.”
– Lena Ahlström, VD och grundare till Ledarstudion.
Klas Hallberg Publishing 1 9789197913317 -
Varför växer gräset? Andra sådden
Inbunden bok. Brain Books. 1 uppl. 2000. 92 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189250451
- Titel
- Varför växer gräset? Andra sådden
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 92 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 239 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sällan stöter man på böcker som berör människor så till den milda grad som "Varför växer gräset" gör. Nu är andra sådden klar! Missa inte den andra skörden.
Brain Books 1 9789189250451 -
YCDBRALAI : you can´t do business running aro...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2009. 164 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
Natur & Kultur 1 9789127118959 -
YCDBRALAI : you can´t do business running aro...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2009. 164 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118959
- Titel
- YCDBRALAI : you can´t do business running around like an idiot
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 164 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hela den här boken är ett upprop! Jag är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda.
Givetvis skriver jag också boken till mig själv. För att påminna mig om att vara uppmärksam på vad av allt jag sysslar med som faktiskt genererar resultat. Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.
Jag vill därför göra upp med några av de förhärskande föreställningarna på framför allt arbetsmarknaden, men även i privatlivet. Några av dessa förhärskande föreställningar vars enda lösning på världens problem är att arbeta ännu mer och göra ännu mer grejer.
Läs mer om Klas här.
Natur & Kultur 1 9789127118959 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Inbunden bok. Volante. 1 uppl. 2020. 183 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Omslag har lätt spår av hantering
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043244
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 222 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam. Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund.För allt börjar i kundens skor. I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola. Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 1 9789189043244 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Pocketbok. Volante. 2020. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043695
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.
I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.
Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 9789189043695 -
Hångla mer : en bok om att ge sig hän
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2007. 200 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127108813
- Titel
- Hångla mer : en bok om att ge sig hän
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”När man hånglar med varandra så kan tänderna slå i. Då kan läpparna komma i kläm och kläderna kan åka på trekvart. Man kan bli svettig, man kan rent av råka dregla över den andre personens nystrukna skjorta. Och man kanske kan bli upptäckt
Det är mycket säkrare att småpussas. Att försiktigt småpussas och säga att den andre är fin och att det vore gott med litet räkor och vitt vin så här på fredagskvällen. Att gå runt i sin vardag och liksom akta sig för kontakt och närvaro. Att inte nämnvärt engagera sig i varken glädje eller sorg hos sina medmänniskor, utan liksom leva med bomull i öronen. Att slentrianmässigt uttrycka känslor och vara litet ”försiktig” och ”inte ta plats” och ”visa hänsyn”.
Det är bra att visa hänsyn och vara försiktig. Men det är inte bra om det leder till självutplåning.
Och det kan bli väldigt tråkigt.
Alltså.
Leve hånglandet.”
Klas Hallberg vill i sin högst personliga text propagera för mer hångel, tandgnissel och ohämmat beteende i arbetslivet och på det personliga planet. Det kindpussar för mycket, ska det hända nåt avgörande måste man ge sig hän och våga gå utanför de vanliga spåren. Även om det känns obekvämt. Även om saliven stänker.
Utifrån sina iakttagelser av människors vana att oftast köra på i vanliga spår vill han i sin text provocera, underhålla och påverka läsarna att inte slentrianmässigt fortsätta uppfylla den bild andra har av en, och den uppfattning man har om sig själv – kliv ur de ingångna banorna och våga lite mer.
Hångla mer är en bok som kommer att läsas av, skrattas åt och slängas i väggen av en mycket bred publik. Författaren uteslöt själv i princip bara Dalai Lama i sin uppräkning av vilka boken riktar sig till.
Natur & Kultur 1 9789127108813 -
Hångla mer : en bok om att ge sig hän
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2007. 200 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127108813
- Titel
- Hångla mer : en bok om att ge sig hän
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”När man hånglar med varandra så kan tänderna slå i. Då kan läpparna komma i kläm och kläderna kan åka på trekvart. Man kan bli svettig, man kan rent av råka dregla över den andre personens nystrukna skjorta. Och man kanske kan bli upptäckt
Det är mycket säkrare att småpussas. Att försiktigt småpussas och säga att den andre är fin och att det vore gott med litet räkor och vitt vin så här på fredagskvällen. Att gå runt i sin vardag och liksom akta sig för kontakt och närvaro. Att inte nämnvärt engagera sig i varken glädje eller sorg hos sina medmänniskor, utan liksom leva med bomull i öronen. Att slentrianmässigt uttrycka känslor och vara litet ”försiktig” och ”inte ta plats” och ”visa hänsyn”.
Det är bra att visa hänsyn och vara försiktig. Men det är inte bra om det leder till självutplåning.
Och det kan bli väldigt tråkigt.
Alltså.
Leve hånglandet.”
Klas Hallberg vill i sin högst personliga text propagera för mer hångel, tandgnissel och ohämmat beteende i arbetslivet och på det personliga planet. Det kindpussar för mycket, ska det hända nåt avgörande måste man ge sig hän och våga gå utanför de vanliga spåren. Även om det känns obekvämt. Även om saliven stänker.
Utifrån sina iakttagelser av människors vana att oftast köra på i vanliga spår vill han i sin text provocera, underhålla och påverka läsarna att inte slentrianmässigt fortsätta uppfylla den bild andra har av en, och den uppfattning man har om sig själv – kliv ur de ingångna banorna och våga lite mer.
Hångla mer är en bok som kommer att läsas av, skrattas åt och slängas i väggen av en mycket bred publik. Författaren uteslöt själv i princip bara Dalai Lama i sin uppräkning av vilka boken riktar sig till.
Natur & Kultur 1 9789127108813 -
Hedra mysteriet : mindfulness på värmländska
Pocketbok. Klas Hallberg Publishing. 1 uppl. 2015. 181 sidor.
Nära nyskick. M7
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197913324
- Titel
- Hedra mysteriet : mindfulness på värmländska
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Klas Hallberg Publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 110 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om att både styra upp och släppa taget. Den handlar om att både privat och professionellt se till att styra upp det som ska styras upp, men också om att släppa taget om det som för ögonblicket inte går att kontrollera. Det är nämligen däremellan som vi hittar fältet av möjligheter som gör att vi kan fatta bättre beslut.
Man skulle kunna säga att det handlar om mindfulness på ren värmländska. Dvs medvetenhet om vad som är angeläget i livet. För precis som de andra böckerna i serien handlar den om att våga och orka ta reda på vad i livet som verkligen är angeläget.
”En riktigt bra bok som hjälper mig att inte bara göra det som går att mäta, utan att också göra det som behövs. Som en utmanare på en etablerad marknad är detta extra viktigt!”
Nicholas Högberg, VD 3www.klashallberg.se
Klas Hallberg Publishing 1 9789197913324 -
Varför växer gräset? Andra sådden
Inbunden bok. Brain Books. 1 uppl. 2007. 92 sidor.
Mycket gott skick. Mycket fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189250451
- Titel
- Varför växer gräset? Andra sådden
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 92 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 239 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sällan stöter man på böcker som berör människor så till den milda grad som "Varför växer gräset" gör. Nu är andra sådden klar! Missa inte den andra skörden.
Brain Books 1 9789189250451 -
Varför växer gräset? : och 57 andra inspirera...
Inbunden bok. Brain Books. 1997. 95 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Några små märken på pärmens utsida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188410838
- Titel
- Varför växer gräset? : och 57 andra inspirerande berättelser att tänka till
- Författare
- Klas Hallberg - Magnus Kull
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En samling mycket tänkvärda berättelser, som kan användas i många sammanhang: möten, "dagens reflektion" vid fikabordet, att ge bort, avtacka någon med, till personal, medarbetare, kunder, eller helt enkelt njuta av själv!
Brain Books 9188410838
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn