-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173430814
- Titel
- Sälja krig som margarin
- Författare
- Jan Myrdal
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 130 x 284 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Krigskonst
I slutet av 1800-talet sprakade de franska husväggarna av färg och
texter som sålde öl, cyklar, tvättmedel, kakao och teaterbiljetter.
Reklamaffischen var det moderna sättet att sälja en vara.
I både Tyskland och Frankrike användes affischer för att vinna
opinionen för det stora kriget. Affischens budskap nådde de breda
folklagren.
I Frankrike engagerades de främsta affischkonstnärerna
uppgiften var att sälja krig som man sålde margarin.
När Hitler i Mein Kampf sökte förklaringar till det tyska nederlaget i
kriget pekade han särskilt på den franska affischkonsten som han fann
överlägsen den tyska. Den erfarenheten ledde till att de tyska nazisterna
utvecklade sin egen propaganda och affischkonst inför nästa stora krig.
Jan Myrdal har under många har samlat affischer från denna period i
Europas historia.
Han presenterar sin samling i en utställning på Kungliga biblioteket
i höst. I boken Sälja krig som margarin visar Jan Myrdal sina affischer och
berättar historien bakom dem, om konstnärerna och hur medvetet de
arbetade för att komponera bilder som övertygade. Han beskriver vilken
betydelse politiker och generaler tillmätte den politiska affischen som
budbärare och propagandaverktyg som ett medel att vinna kriget.
Leopard Förlag 9789173430814 -
Sälja krig som margarin
Inbunden bok. Leopard Förlag. 1 uppl. 2005. 207 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick. Med dedikation av Gun Kessle. Jan Myrdal och Gun Kessle har i många år samlat affischer från tiden för första och andra världskriget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173430811
- Titel
- Sälja krig som margarin
- Författare
- Jan Myrdal
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 130 x 284 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Krigskonst
I slutet av 1800-talet sprakade de franska husväggarna av färg och
texter som sålde öl, cyklar, tvättmedel, kakao och teaterbiljetter.
Reklamaffischen var det moderna sättet att sälja en vara.
I både Tyskland och Frankrike användes affischer för att vinna
opinionen för det stora kriget. Affischens budskap nådde de breda
folklagren.
I Frankrike engagerades de främsta affischkonstnärerna
uppgiften var att sälja krig som man sålde margarin.
När Hitler i Mein Kampf sökte förklaringar till det tyska nederlaget i
kriget pekade han särskilt på den franska affischkonsten som han fann
överlägsen den tyska. Den erfarenheten ledde till att de tyska nazisterna
utvecklade sin egen propaganda och affischkonst inför nästa stora krig.
Jan Myrdal har under många har samlat affischer från denna period i
Europas historia.
Han presenterar sin samling i en utställning på Kungliga biblioteket
i höst. I boken Sälja krig som margarin visar Jan Myrdal sina affischer och
berättar historien bakom dem, om konstnärerna och hur medvetet de
arbetade för att komponera bilder som övertygade. Han beskriver vilken
betydelse politiker och generaler tillmätte den politiska affischen som
budbärare och propagandaverktyg som ett medel att vinna kriget.
Leopard Förlag 1 9173430811 -
Sälja krig som margarin
Inbunden bok. Leopard Förlag. 1:a uppl. 2005. 207 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fint förlagsex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173430811
- Titel
- Sälja krig som margarin
- Författare
- Jan Myrdal
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 130 x 284 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Krigskonst
I slutet av 1800-talet sprakade de franska husväggarna av färg och
texter som sålde öl, cyklar, tvättmedel, kakao och teaterbiljetter.
Reklamaffischen var det moderna sättet att sälja en vara.
I både Tyskland och Frankrike användes affischer för att vinna
opinionen för det stora kriget. Affischens budskap nådde de breda
folklagren.
I Frankrike engagerades de främsta affischkonstnärerna
uppgiften var att sälja krig som man sålde margarin.
När Hitler i Mein Kampf sökte förklaringar till det tyska nederlaget i
kriget pekade han särskilt på den franska affischkonsten som han fann
överlägsen den tyska. Den erfarenheten ledde till att de tyska nazisterna
utvecklade sin egen propaganda och affischkonst inför nästa stora krig.
Jan Myrdal har under många har samlat affischer från denna period i
Europas historia.
Han presenterar sin samling i en utställning på Kungliga biblioteket
i höst. I boken Sälja krig som margarin visar Jan Myrdal sina affischer och
berättar historien bakom dem, om konstnärerna och hur medvetet de
arbetade för att komponera bilder som övertygade. Han beskriver vilken
betydelse politiker och generaler tillmätte den politiska affischen som
budbärare och propagandaverktyg som ett medel att vinna kriget.
Leopard Förlag 1:a 9173430811 -
Sälja krig som margarin
Inbunden bok. Leopard Förlag. 2005. 207 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173430811
- Titel
- Sälja krig som margarin
- Författare
- Jan Myrdal
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 130 x 284 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Krigskonst
I slutet av 1800-talet sprakade de franska husväggarna av färg och
texter som sålde öl, cyklar, tvättmedel, kakao och teaterbiljetter.
Reklamaffischen var det moderna sättet att sälja en vara.
I både Tyskland och Frankrike användes affischer för att vinna
opinionen för det stora kriget. Affischens budskap nådde de breda
folklagren.
I Frankrike engagerades de främsta affischkonstnärerna
uppgiften var att sälja krig som man sålde margarin.
När Hitler i Mein Kampf sökte förklaringar till det tyska nederlaget i
kriget pekade han särskilt på den franska affischkonsten som han fann
överlägsen den tyska. Den erfarenheten ledde till att de tyska nazisterna
utvecklade sin egen propaganda och affischkonst inför nästa stora krig.
Jan Myrdal har under många har samlat affischer från denna period i
Europas historia.
Han presenterar sin samling i en utställning på Kungliga biblioteket
i höst. I boken Sälja krig som margarin visar Jan Myrdal sina affischer och
berättar historien bakom dem, om konstnärerna och hur medvetet de
arbetade för att komponera bilder som övertygade. Han beskriver vilken
betydelse politiker och generaler tillmätte den politiska affischen som
budbärare och propagandaverktyg som ett medel att vinna kriget.
Leopard Förlag 9173430811 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173430811
- Titel
- Sälja krig som margarin
- Författare
- Jan Myrdal
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 130 x 284 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Krigskonst
I slutet av 1800-talet sprakade de franska husväggarna av färg och
texter som sålde öl, cyklar, tvättmedel, kakao och teaterbiljetter.
Reklamaffischen var det moderna sättet att sälja en vara.
I både Tyskland och Frankrike användes affischer för att vinna
opinionen för det stora kriget. Affischens budskap nådde de breda
folklagren.
I Frankrike engagerades de främsta affischkonstnärerna
uppgiften var att sälja krig som man sålde margarin.
När Hitler i Mein Kampf sökte förklaringar till det tyska nederlaget i
kriget pekade han särskilt på den franska affischkonsten som han fann
överlägsen den tyska. Den erfarenheten ledde till att de tyska nazisterna
utvecklade sin egen propaganda och affischkonst inför nästa stora krig.
Jan Myrdal har under många har samlat affischer från denna period i
Europas historia.
Han presenterar sin samling i en utställning på Kungliga biblioteket
i höst. I boken Sälja krig som margarin visar Jan Myrdal sina affischer och
berättar historien bakom dem, om konstnärerna och hur medvetet de
arbetade för att komponera bilder som övertygade. Han beskriver vilken
betydelse politiker och generaler tillmätte den politiska affischen som
budbärare och propagandaverktyg som ett medel att vinna kriget.
9173430811
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn