Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Reflekterande läsning och skrivning

Reflekterande läsning och skrivning

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 296 sidor.

Nära nyskick. Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer? I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144618611
Titel
Reflekterande läsning och skrivning
Författare
Gunilla Molloy
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1996
Omfång
296 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se