Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin : meny för företagare
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789170552465
Titel
Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin : meny för företagare
Författare
Gösta Fernström
Förlag
Sellin
Utgivningsår
2000
Omfång
307 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
157 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
494 g
Språk
Svenska
Baksidestext


ISBN 91-7055-246-0 Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin..

Med Professionellt företagande inom rese- och turistindustrin har Gösta Fernström skrivit en praktisk handledning för företagsledare och chefer/ledare inom rese- och turistindustrin samt inte minst för universitetsstuderande inom hotell-, rese- och service management. En bok som vill ge idéer och verktyg till hur man kan förändra och utveckla sin verksamhet i en av Sveriges viktigaste tillväxtbranscher för anläggningar, möten, events, hotell konferensanläggningar eller regioner, orter och destinationer.

Rese- och turistindustrins framtid kännetecknas av en ökande global konkurrens, inte minst inom EU, med snabb teknologiutveckling där det är köparens marknad för gott. För att lyckas som företagare och få tillväxt och lönsamhet krävs ett antal framgångsfaktorer, bland annat.

* Ökad lyhördhet för omvärldsförändringar och en fördjupad kunddialog, där man ständigt måste överraska och överträffa kundens förväntningar.

* Ett visionärt ledarskap, där man dels utvecklar unik kompetens, dels skapar en företagskultur och miljö där medarbetarna känner sig delaktiga och engageras, motiveras samt är stolta över företaget och dess verksamhet.

* Att ligga i framkant med teknologi med internet, intranet, e-handel, d v s att man är lätt att finna på nätet, bokningsbar på webben och har en bra kunddatabas.

* Samverkan, partnerskap och allianser blir ett måste för att överleva. Tillsammans måste vi i rese- och turistindustrin, som består av många småföretag, flexibelt paketera och erbjuda kunden helhetslösningar.

Av chefer och ledare i framtidens serviceindustri krävs ett affärsmannaskap, där ledarens roll som föredöme blir allt viktigare och där framgång skapas med hjälp av engagerade, motiverade medarbetare.

Denna bok läses med fördel före dess uppföljare UPPLEVELSER ÄR VÄGEN till framgång i rese- och turistindustrin ISBN 91-631-6874-X.

Gösta Fernström är civilingenjör med 20 års erfarenhet från ledarroller inom industriföretag. Sedan 1987 har han varit knuten till Institutet för Företagsledning, IFL, som programledare med ansvar för ledarutveckling inom bygg- och fastighetsbranschen, rese- och turistindustrin samt arkitekt- och konsultföretag. För frågor/kontakter med författaren: e-mail fernia@tele2.se eller mobil 0705 82 22 24.