Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att fånga lärares arbete. Bilder av vardagsarbete i förskola och skola

Att fånga lärares arbete. Bilder av vardagsarbete i förskola och skola

Häftad bok. Liber. 1:3 uppl. 2012. 188 sidor.

Nära nyskick. Format 21 x 15 cm Vikt 270 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med enstaka figurer i sv/v, tre utvikbara sidor med översiktsbilder för de olika grupperna. INNEHÅLL: Förord, Inledning DEL I - Teoretisk inramning 1. Några nedslag i förskolans och skolans utveckling 2. Genus och genusperspektiv 3. Forskning om lärares arbete DEL II - Lärarnas berättelser 5. Förskolan 6. förskoleklassen 7. Grundskoleklasserna DEL III - Observationer 9. Förskolan 10. Förskoleklassen 11. Grundskoleklasserna 12. Sammanfattning : Observationer 13. Arbete utanför barngrupp och klass 14. Arbetsuppgifter i barngrupp och klass 15. Avslutande reflektioner samt Referenser och Bilagor. // Inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [0430]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147084333
Titel
Att fånga lärares arbete
Författare
Gannerud, Eva
Förlag
Liber
Utgivningsår
2007
Omfång
204 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm
Vikt
276 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.