Att fånga lärares arbete. Bilder av vardagsarbete i förskola och skola
Häftad bok. Liber. 1:3 uppl. 2012. 188 sidor.
Nära nyskick.
Format 21 x 15 cm Vikt 270 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med enstaka figurer i sv/v, tre utvikbara sidor med översiktsbilder för de olika grupperna. INNEHÅLL: Förord, Inledning DEL I - Teoretisk inramning 1. Några nedslag i förskolans och skolans utveckling 2. Genus och genusperspektiv 3. Forskning om lärares arbete DEL II - Lärarnas berättelser 5. Förskolan 6. förskoleklassen 7. Grundskoleklasserna DEL III - Observationer 9. Förskolan 10. Förskoleklassen 11. Grundskoleklasserna 12. Sammanfattning : Observationer 13. Arbete utanför barngrupp och klass 14. Arbetsuppgifter i barngrupp och klass 15. Avslutande reflektioner samt Referenser och Bilagor. // Inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [0430]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147084333
- Titel
- Att fånga lärares arbete
- Författare
- Gannerud, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 276 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.