Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
 Media and the Restyling of Politics – Consumerism, Celebrity and Cynicism

Media and the Restyling of Politics – Consumerism, Celebrity and Cynicism

Häftad bok. Sage Publications Inc. 2003. viii+210 sidor.

Mycket gott skick. Innehåll:
Introduction - John Corner and Dick Pels
The Re-Styling of Politics
Democracy's Inner Voice - Frank Ankersmit
Political Style as Unintended Consequence of Political Action
Aesthetic Representation and Political Style - Dick Pels
Re-Balancing Identity and Difference in Media Democracy
Mediated Persona and Political Culture - John Corner
The Celebrity Politician - John Street
Political Style and Popular Culture
`After Dallas and Dynasty We Have... Democracy' - Liesbet van Zoonen
Articulating Soap, Politics and Gender
Citizen Consumers - Margaret Scammell
Towards a New Marketing of Politics?
Lifestyle Politics and Citizen-Consumers - W Lance Bennett
Identity, Communication and Political Action in Late Modern Society
Reconfiguring Civic Culture in the New Media Milieu - Peter Dahlgren
Popular Culture and Mediated Politics - Jon Simons
Intellectuals, Elites and Democracy
Marked Bodies - Bronislaw Szerszynski
Environmental Activism and Political Semiotics

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9780761949213
Titel
Media and the restyling of politics - consumerism, celebrity and cynicism
Utgivningsår
2003
Omfång
210 sidor
Bandtyp
PBK
Språk
English