MARKNADSFÖRING I TJÄNSTEEKONOMIN
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2002. 528 s. Inbunden. Kartonnage. 25x17,5cm. 1422 gram.
Nära nyskick. Ett fåtal prydliga överstrykningar med gul penna. MARKNADSFÖRING I TJÄNSTEEKONOMIN ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9144016271
- Titel
- Marknadsföring i tjänsteekonomin
- Författare
- Per Echeverri - Bo Edvardsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 528 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna nya lärobok i marknadsföring är den första i sitt slag på svenska. Boken är unik såväl i sin bredd som i sin fokusering på tjänstesynsättet och tjänsters logik. Den går bortom den traditionella synen på marknadsföring som kännetecknas av segmentering av stora populationer och massmarknadsföring. I denna bok har de strategiska aspekterna tonats ned till förmån för mer operativa aspekter. Läs mer om boken på studentlitteratur.se