Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Happy Talent : rekrytering som marknadsföring

Happy Talent : rekrytering som marknadsföring

Inbunden bok. Bullet Point Publishing. 1 uppl. 2015. 157 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Hel och fin.
Slitage av låg grad.
Läst ex.
Under bokstaven W.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789187049927
Titel
Happy Talent : rekrytering som marknadsföring
Författare
Daxberg, Åsa
Förlag
Bullet Point Publishing
Utgivningsår
2015
Omfång
157 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
145 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
296 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Happy Talent en viktig bok för alla som tänker på rekrytering. Och alla de som inte gör det.

Happy Talent är en bok som för alltid kommer att förändra din syn på rekrytering. Om detta är ett område som du spenderar relativt lite tid med att tänka på, kommer boken att få dig att inse vilka enorma risker du löper om du inte gör det.

Det är en bok om hur ett Nej tack kan säkra ditt företags framtida kompetensbehov och dessutom stärka ditt varumärke. Bara en av tre kandidater säger idag att de absolut skulle kunna tänka sig att söka sig tillbaka till en arbetsgivare de tidigare sökt jobb hos. Vad innebär det för företagets långsiktiga kompetenstillförsel och lönsamhet? Vilken skada har det på deras varumärke?

Happy Talent visar hur själva rekryteringsprocessen, med ett nytt perspektiv, inte bara säkerställer företagens framtida konkurrenskraft utan också ger svar på frågan: Hur förändrar du din rekryteringsprocess från att, som idag, sluta med en glad nyanställd och hundratals besvikna kandidater, till att bli en strategiskt varumärkesbyggande aktivitet där du inte bara hittar den rätta personen för det utannonserade jobbet utan också rekryterar hundratals ambassadörer för ditt företag och därigenom säkrar dina framtida kompetensbehov?

Om du fortfarande hyser tvivel om att rekrytering är en marknadsföringskanal som är underutnyttjad vill vi bara ställa frågan: Vem skriver rekryteringsannonserna på ditt företag?