Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Optimal marknadskommunikation

Optimal marknadskommunikation

Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2017. 516 sidor.

Gott skick. Första (+40) sidor lätt vågade av väta. Fula understryckningar, ibland vågformade, med orange överstryckningspenna på flera sidor samt i blått bläck noteringar. Omslag där pärmens baksida kantstött men i övr. mycket gott skick fram och rygg som är slät. Säljs då dyr som ny.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147112036
Titel
Optimal marknadskommunikation
Författare
Dahlén, Micael
Förlag
Liber
Utgivningsår
2017
Omfång
516 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
195 x 265 mm Ryggbredd 23 mm
Vikt
1246 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation.
Boken Optimal marknadskommunikation är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunikation:

Marknadskommunikationens grunder
Målsättning och målgrupp
Budskap
Kanal

Boken är pedagogiskt uppbyggd med strukturen Målgrupp-Budskap-Kanal som övergripande tankeverktyg och innehåller många exempel och fallbeskrivningar som tydliggör de teoretiska resonemangen.
Denna tredje upplaga har genomgående uppdaterats med den senaste forskningsutvecklingen inom varumärken, reklam och medier. Även exemplen och fallbeskrivningarna har uppdaterats. Ett särskilt fokus ligger nu på konsumenternas mediekonsumtion som på grund av digitaliseringen (exempelvis sociala medier och smarta telefoner) har förändrats drastiskt, vilket skapar helt nya förutsättningar för effektiv marknadskommunikation.
Den tredje upplagan fångar också in marknadskommunikationens allt större komplexitet och tar upp reklamens oförutsedda effekter på andra än målgruppen, som medarbetare, medborgare och investerare.
Optimal marknadskommunikation riktar sig till studenter på grund- och fortsättningskurser i reklam, marknadsföring och marknadskommunikation vid universitet/högskola och på annan utbildning. Den vänder sig även till dem som arbetar med ovanstående och behöver en grundlig genomgång av marknadskommunikation.
Om författarna
Micael Dahlén och Fredrik Lange arbetar vid Handelshögskolan i Stockholm. Ny författare till tredje upplagan är Sara Rosengren, som också arbetar vid Handelshögskolan.