Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Säljande reklam

Säljande reklam

Inbunden bok.

Mycket gott skick. Liber. 2002. 205 s. Förlagsband. 21 x 23cm. Illustrerad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147064236
Titel
Säljande reklam
Författare
Gustafsson, Conny
Förlag
Liber
Utgivningsår
2002
Omfång
200 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
655 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.

Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.

Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.