Ledarskap i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1997. 230 sidor.
Mycket gott skick. Lärarens två roller i klassrummet - att leda och organisera. Detta utmärker ledarskapets kontext och de fem nyckeluppgifterna - kontroll, motivation, planering, gruppering, individualisering. Häftad (mjukband). 8:o. 225x155x13 mm. 340 g. Välvårdat ex, ägarnamn, några få textmarkeringar. [01025]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se