Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.

Mycket gott skick. Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186369064
Titel
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Författare
Chris Anderson
Förlag
Pocketförlaget
Utgivningsår
2010
Omfång
293 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
167 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.

CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.

Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter

»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda