Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Programmeringsprojekt för barn : Lär dig programmera i Scratch ( orig. titel : Computer Coding Projects for Kids ) 12-15 år rek.!

Programmeringsprojekt för barn : Lär dig programmera i Scratch ( orig. titel : Computer Coding Projects for Kids ) 12-15 år rek.!

Inbunden bok. Tukan Bokförlag. 1:a svenska uppl. 2017. 224 sidor.

Nyskick. Förlags ny. Oläst. Presentskick. Inbunden - flexband. Skapa spelande födelsedagskort, galna animationer, sprakande fyrverkerier och en massa annat roligt! Programmeringsprojekt för barn innehåller allt du behöver för att lära dig programmera i Scratch. Följ de enkla steg för steg-instruktionerna och bli expert på det populära programmeringsspråket Scratch. Lär dig skapa egna spel. Dela dina projekt och spel online. Utmana familj och vänner att slå varandras rekord. 24 cm x 20 cm. 698 gram. (låda20220620-2?0).

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789176178102
Titel
Programmeringsprojekt för barn : lär dig programmera i Scratch
Författare
Vorderman, Carol
Förlag
Tukan Förlag
Utgivningsår
2017
Omfång
224 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
197 x 240 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
710 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Bygg upp kunskaperna i Scratch genom att utföra konkreta programmeringsprojekt. Ett kul sätt att lära sig programmera!

Konkreta programmeringsprojekt för barn. Inga förkunskaper krävs.

Lär dig att programmera genom att utföra konkreta programmeringsprojekt. Den här boken är mycket pedagogiskt uppbyggd. Steg för steg guidar den barnen genom olika projekt från lätta till svårare och succesivt byggs barnens kunskaper i programmering upp.

Boken utgår från programmeringsspråket Scratch som kan laddas ner gratis. Allt eftersom man avancerar i boken lär man sig att använda olika funktioner i Scratch. Boken inleds väldigt enkelt med hur man bygger en figur och sedan får man lära sig att utveckla den på olika sätt.

Kapitel tre har konstprojekt som tema och här får man lära sig att konstruera ett virtuellt födelsedagskort som öppnar sig och spelar Happy Birthday när man klickar på en knapp. Kapitel fyra handlar om att bygga olika spel, kapitel fem om bakgrundseffekter som sprakande fyrverkerier och kapitel sex avhandlar ljudeffekter. Sista kapitlet visar hur man kan konstruera optiska illusioner.