Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Skapande förskola – Matematik

Skapande förskola – Matematik

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2013. 96 sidor.

Mycket gott skick. Stort format, 22,5 x 21 cm. Mycket rikt illustrerad i färg. "Kan vi stimulera barns matematiska kompetens genom skapande aktiviteter med form och färg? Ja, säger Camilla Grieg i den här färgglada inspirationsboken, där hon öppnar dörren till matematikens värld genom lek med form och färg. Skapande förskola - matematik är full av kreativa och praktiska aktiviteter som stimulerar till matematiska reflektioner i den dagliga verksamheten i förskolan. Boken innehåller en mängd förslag på hur vi på ett medvetet sätt kan kombinera lek och lärande, utan att det sker på bekostnad av den fria leken. För vad är det egentligen vi gör när vi gör färgglada avtryck på väggen eller målar på ett papper med bred pensel? Vi leker och fantiserar, ja. Men vi gör mer än så. Vi adderar, sorterar, målar, räknar och klassificerar!"

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144089294
Titel
Skapande förskola - Matematik
Författare
Grieg, Camilla
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2013
Omfång
96 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
292 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kan vi stimulera barns matematiska kompetens genom skapande aktiviteter med form och färg? Ja, säger Camilla Grieg i den här färgglada inspirationsboken, där hon öppnar dörren till matematikens värld genom lek med form och färg. Skapande förskola – matematik är full av kreativa och praktiska aktiviteter som stimulerar till matematiska reflektioner i den dagliga verksamheten i förskolan. Boken innehåller en mängd förslag på hur vi på ett medvetet sätt kan kombinera lek och lärande, utan att det sker på bekostnad av den fria leken. För vad är det egentligen vi gör när vi gör färgglada avtryck på väggen eller målar på ett papper med bred pensel? Vi leker och fantiserar, ja. Men vi gör mer än så. Vi adderar, sorterar, målar, räknar och klassificerar!
Det här är den första boken i en serie metodikböcker för förskolan, lågstadiet och för utbildning av lärare och specialpedagoger. Varje bok fokuserar på ett av förskolans ämnesområden och kan användas som en kreativ kompass där barnens skapande aktivitet, lek, lärande och estetik tillhör samma helhet.