Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Besjälat lärande

Besjälat lärande

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 285 sidor.

Nyskick. Till synes oläst exemplar.

Var finns själen i dagens förskola, fritidshem och skola? Är besjälat lärande möjligt? Kan en pedagog vara besjälad? Hur blir en undervisningssituation själfull? I denna bok resonerar författarna kring dessa och många andra frågor. De för en diskussion om lärarens roll och om skolans, förskolans och fritidshemmets mening, samt argumenterar för en fördjupad pedagogik där meningsfull kunskap och personlighetsutveckling ges lika värde och samverkar med varandra. Att tala om själen i skolan är i dag, när den inre hemlösheten breder ut sig, lika viktigt som att tala om genus, miljö och internationalisering. I boken ges teori och praktik lika värde, den innehåller både teoretiska resonemang och konkreta undervisningsförslag genom vilka läsaren får ta del av hur man kan åstadkomma ett besjälat lärande.
Boken vänder sig främst till blivande och verksamma pedagoger, men även till andra med intresse för andliga och pedagogiska frågor, inom t.ex. kyrka, vård och politik. (Studentlitteratur)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144010494
Titel
Besjälat lärande
Författare
Bo Dahlin - Rutger Ingelman dösbo - Christina Dahlin
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2002
Omfång
285 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
413 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Var finns själen i dagens förskola, fritidshem och skola? Är besjälat lärande möjligt? Kan en pedagog vara besjälad? Hur blir en undervisningssituation själfull? I denna bok resonerar författarna kring dessa och många andra frågor. De för en diskussion om lärarens roll och om skolans, förskolans och fritidshemmets mening, samt argumenterar för en fördjupad pedagogik där meningsfull kunskap och personlighetsutveckling ges lika värde och samverkar med varandra. Att tala om själen i skolan är i dag, när den inre hemlösheten breder ut sig, lika viktigt som att tala om genus, miljö och internationalisering. I boken ges teori och praktik lika värde, den innehåller både teoretiska resonemang och konkreta undervisningsförslag genom vilka läsaren får ta del av hur man kan åstadkomma ett besjälat lärande. Läs mer om boken på studentlitteratur.se