Att bygga ett kvalitetssystem - handbok i praktiskt kvalitetsarbete
Häftad bok. Bokförlaget Kommunlitteratur. 1999. 64 sidor.
Mycket gott skick.
Format 24 x 17 cm Vikt 155 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Ur baksidestexten: De stora utmaningarna som kommunal vård och omsorg står inför, bidrar i stor utsträckning till att kvalitetsfrågorna behöver lyftas fram. Kommunerna måste klara av att säkra kvaliteten på sina insatser och ha en ständigt pågående kvalitetsutveckling. Här introduceras ett kvalitetssystem som de flesta har möjlighet att ta till sig. Systemet bygger på enkelhet och är starkt kundorienterat. Boken har sin utgångspunkt i kommunen socialtjänst, men det beskrivna kvalitetssystemet är så generellt att de kan överföras till kommunens samtliga verksamheter. INNEHÅLL: Förord. 1. Sammanfattning 2. Samhälle i förändring 3. Varför kvalitetsutveckling? 4. Kvalitetsbegreppet 5. Kund eller vad? 6. Kvalitetsfaktorer 7. Vad är en tjänst? 8. Lagstiftning och allmänna råd 9. Kvalitet och arbetstillfredsställelse 10. Att bygga ett kvalitetssystem. Bilagor.
// Inga anteckningar, mindre hanteringsspår finns i nedre hörnet. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av Boklöf [4131]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9172510048
- Titel
- Att bygga ett kvalitetssystem : handbok i praktiskt kvalitetsarbete
- Författare
- Bergstrand, Bengt Olof - Hermansson, JanÅke
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska