Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Passager : Medier och kultur i ett köpcentrum

Passager : Medier och kultur i ett köpcentrum

Inbunden bok. Bokförlaget Nya Doxa. 1 uppl. 2000. 480 sidor.

Mycket gott skick. Rakt och rent ex.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9157803668
Titel
Passager : Medier och kultur i ett köpcentrum
Författare
Becker, Karin - Bjurström, Erling - Fornäs, Johan - Ganetz, Hillevi
Förlag
Bokförlaget Nya Doxa
Utgivningsår
2000
Omfång
480 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
164 x 234 mm Ryggbredd 35 mm
Vikt
960 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vart man än vänder sig omges man idag av medier, inte minst i ett köpcentrum gratistidningar, affischer, tv-monitorer, musik, telefoner För att kunna säga något väsentligt om medierna i ett nutida konsumtionsrum är det också nödvändigt att analysera själva ramen, köpcentrumet. I antologin Passager besvaras bl a frågor om vad ortens berömda fotbollslag har där att göra, varför bänkarna hela tiden flyttar på sig, vad ett köpcentrum egentligen kostar, hur gränsen dras mellan vi och dom, varför det aldrig är vinter där. Det handlar om ägandeförhållanden och yttrandefrihet, ljudlandskapets geografi, postmodern arkitektur med historiska rötter, kampen mellan offentlig konst och reklamskyltning, shopping i cyberrymden, människor som älskar eller hatar sitt centrum och om hur hela köpcentrumet kan ses som ett enormt medium.