Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
BARN MED BEHOV AV SÄRSKILT STÖD - Grundbok i specialpedagogik

BARN MED BEHOV AV SÄRSKILT STÖD - Grundbok i specialpedagogik

Häftad bok. Studentlitteratur. Andra uppl. 1999. 378 s. Häftad. Översättning: Björn Nilsson. 22x15,5cm. 555 gram.

Mycket gott skick. Namnteckning på främre försättsbladet. Enstaka prydliga understrykningar i kap1 och kap 3 samt s 179 + 187-190. I övrigt ren från markeringar och anteckningar. 'Många barn har koncentrationssvårigheter, motoriska problem, läs- och skrivsvårigheter eller andra funktionshinder. Dessa svårigheter blir särskilt märkbara i förskolan och i skolan med de krav som där ställs på sociala, intellektuella och mototiska färdigheter. För att kunna stödja och hjälpa dessa barn krävs gedigna kunskaper om deras problem. En av specialpedagogikens bieffekter är att det avvikande ofta blir så framträdande att man inte längre ser de resurser som barnen och ungdomarna bär med sig. Dilemmat med en bok som denna är att man identifierar barn och ungdomar utifrån deras funktionsstörningar och bara fokuserar på det de inte klarar av. Att man måste arbeta med deras svagheter är självklart, men man får inte låta dessa överskugga den kompetens som de besitter. En skicklig specialpedagog ska kunna balansera mellan specialisering och generalisering.Denna bok behandlar de vanligaste formerna av funktionshinder såsom inlärningsproblem, läs-och skrivsvårigheter, språk- och talrubbningar, sociala och emotionella störningar, utvecklingsstörning, hörselskador, rörelsehinder och lättare hjärndysfunktioner. De olika kapitlen är utformade efter en gemensam disposition: definition, förekomst, orsaksbild, teori, kartläggning och åtgärd. Här redovisas också i skilda avsnitt problem och åtgärder som kan bli aktuella i förskola, grundskola respektive gymnasieskola. För mera litteratur inom pedagogik samt för tidskriften PEDAGOGISKA MAGASINET: Välkommen till mina andra annonser på VILLA ROSAS BOKHYLLOR här på Bokbörsen!.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9144355920
Titel
Barn med behov av särskilt stöd
Författare
Asmervik, Sverre - Ogden, Terje - Rygvold, Anne-Lise - Nilsson, Björn
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1997
Omfång
343 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
510 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Många barn har koncentrationssvårigheter, motoriska problem, läs- och skrivsvårigheter eller andra funktionshinder. Dessa svårigheter blir särskilt märkbara i förskolan och i skolan med de krav som där ställs på sociala, intellektuella och motoriska färdigheter. För att kunna stödja och hjälpa dessa barn krävs gedigna kunskaper om deras problem. Denna bok behandlar de vanligaste formerna av funktionshinder såsom inlärningsproblem, läs- och skrivsvårigheter, språk- och talrubbningar, sociala och emotionella störningar, utvecklingsstörning, hörselskador, rörelsehinder och lättare hjärndysfunktioner.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se