-
Design för lärande
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2008. 269 sidor.
Nära nyskick. Hel och fin.
Slitage av låg grad.
Läst ex.
Under bokstaven R.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172275515
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 162 x 234 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 594 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Hur skapar vi de bästa förutsättningarna för lärande? Hur ska vi presentera ett kunskapsinnehåll så att bästa möjliga lärande uppstår, på 2000-talet? För "förpackningen" av kunskap förändras mycket över tid. Den gamla pluggskolan är historia. Lärande går till på helt andra sätt idag.
Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer som t.ex. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning och hur man konstruerar prov, flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form?
För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen.
I samma serie ingår Design för lärande i musik (2010) och Design för lärande - ett multimodalt perspektiv (2010).
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172275515 -
Design för lärande
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2008. 269 sidor.
Mycket gott skick. Vissa hanteringsspår på pärmen. Varsamt läst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172275515
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 162 x 234 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 594 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Hur skapar vi de bästa förutsättningarna för lärande? Hur ska vi presentera ett kunskapsinnehåll så att bästa möjliga lärande uppstår, på 2000-talet? För "förpackningen" av kunskap förändras mycket över tid. Den gamla pluggskolan är historia. Lärande går till på helt andra sätt idag.
Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer som t.ex. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning och hur man konstruerar prov, flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form?
För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen.
I samma serie ingår Design för lärande i musik (2010) och Design för lärande - ett multimodalt perspektiv (2010).
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172275515 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789113028590
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 590 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer, dvs. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning, hur man konstruerar prov m.m., flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form? För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 2 9789113028590 -
Design för lärande
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Norstedts Akademiska förlag. uppl.1. 2008. 269 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172275515
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 162 x 234 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 594 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Hur skapar vi de bästa förutsättningarna för lärande? Hur ska vi presentera ett kunskapsinnehåll så att bästa möjliga lärande uppstår, på 2000-talet? För "förpackningen" av kunskap förändras mycket över tid. Den gamla pluggskolan är historia. Lärande går till på helt andra sätt idag.
Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer som t.ex. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning och hur man konstruerar prov, flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form?
För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen.
I samma serie ingår Design för lärande i musik (2010) och Design för lärande - ett multimodalt perspektiv (2010).
9789172275515 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789113028590
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 590 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer, dvs. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning, hur man konstruerar prov m.m., flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form? För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
9789113028590 -
Design för lärande
Inbunden bok.
Nyskick. Norstedts . Inbunden. Kartonnage. 590 gram. Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer, dvs. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172275515
- Titel
- Design för lärande
- Författare
- Kempe, Anna-Lena - Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 162 x 234 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 594 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Hur skapar vi de bästa förutsättningarna för lärande? Hur ska vi presentera ett kunskapsinnehåll så att bästa möjliga lärande uppstår, på 2000-talet? För "förpackningen" av kunskap förändras mycket över tid. Den gamla pluggskolan är historia. Lärande går till på helt andra sätt idag.
Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer som t.ex. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning och hur man konstruerar prov, flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat.
När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form?
För lär man sig i skolan "samma" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen.
I samma serie ingår Design för lärande i musik (2010) och Design för lärande - ett multimodalt perspektiv (2010).
9789172275515
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn