Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Så skapades den moderna butiken - teknik, ansvar och arbete under 100 år

Så skapades den moderna butiken - teknik, ansvar och arbete under 100 år

Häftad bok. Centrum för näringslivshistoria. 2010. 168 s. Häftad.

Nyskick. porto+emb 60 kr.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789197703987
Titel
Så skapades den moderna butiken : teknik, ansvar och arbete under 100 år
Författare
Hjelm, Jonny
Förlag
Centrum för Näringslivshistoria AB
Utgivningsår
2017
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 220 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
411 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Detaljhandeln är en av de största sektorerna inom svensk näringsliv. I dag har fler än 200 000 personer sin arbetsplats i en butik. Det är en ständig föränderlig miljö som speglar den allmänna samhällsutvecklingen. Trots framväxten av alternativa distributionskanaler, sker de flesta inköpen fortfarande i ett möte mellan kund och butikspersonal.

Så skapades den moderna butiken: teknik, ansvar och arbete under 100 år bygger på presentationer från ett seminarium som arrangerades av Centrum för Näringslivshistoria i samarbete med TAM-Arkiv och Arbetarrörelsens arkiv och bibliotek i mars 2010. Rapporten ger bland annat inblick i samtida forskning kring förhållningssätt till ny teknik, synen på ledarskap och fackförbund samt förväntningar på detaljhandelns samhällsansvar. Skribenter som medverkar är Ingela Tykesson, Fredrik Sandgren, Karin Åmossa, Johnny Hjelm och Anna Blombäck.

Seminariet genomfördes med stöd av Handelns Utvecklingsråd. Rapporten är den fjärde i Centrum för Näringslivshistorias skriftserie Näringslivshistoria.