REA!!! Time Out: 1000 things to do when staying at Scandic
Nära nyskick.
NYSKICK! PÅ SVENSKA. 2009. Scandic och Time Out i exklusivt samarbete
Ny guidebok ska tipsa hotellkedjans gäster om oväntade upplevelser
För första gången någonsin ger världens största reseguide, Time Out, ut en gemensam guidebok tillsammans med en hotellkedja. Genom att berätta om okända sevärdheter vill Scandic ge ett mervärde till sina gäster.
Hotellkedjan Scandic har inlett ett exklusivt samarbete med det världsledande reseguideföretaget Time Out, mest kända för storstadstidningen med samma namn och för sina guideböcker som till exempel ?1,000 things to do in London?. För första gången inleder nu Time Out ett samarbete med en hotellkedja, där tipsen i guideboken kommer att handla om vad som finns att se och göra utanför Scandics närmare 150 hotell runtom i Norden och norra Europa.
- Jag har ägnat tusentals timmar med Time Out-guider runt om i världen och tycker det ska bli kul att de vill berätta för våra gäster vad som finns att göra runt våra hotell i Scandic-land. Time Out kommer att hitta saker utöver de förväntade och avslöja dessa lokala hemligheter på sitt vis som gör att även läsningen kommer att bli en del av upplevelsen, säger Henrik Johnsson, ansvarig för projektet och partnersamarbeten på Scandic.
- Spänningen och utmaningen med att jobba med Scandic är att de finns i både stora och små städer, representerade i tio länder. Vårt uppdrag är att hjälpa Scandic att ge sina gäster ett mervärde och något att berätta om när de kommer hem, säger Mark Philips, Commercial Director på Time Out Guides.
Time Out är i färd med att utforska gatorna kring Scandic i tio länder. Den första upplagan av ?1,000 things to do when staying at Scandic? kommer att släppas på svenska, norska, danska, finska och engelska i mars nästa år.