Krut 1979:3 (11)
Tidning, tidskrift.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Tema: Vart har alla snälla barn tagit vägen? INNEHÅLL: Göran Sonnevi: Öppningen. * Brutus Östling: Tema: Norm- och kunskapsdebatten – exemplet Glocksee. * Sverker Tirén: Tre lärare om normer och kunskap. * Örebro SOL-grupp: En normlös normskrift. * Staffan Selander: Från Gustav Vasa till nya svenska ”basnormer”. * Bo Svensson: ”Barndomens kris är egentligen de vuxnas kris”. * Bo Svensson (red): ”Barnen är störfaktorer i det här ”. * Bo Svensson: Glocksee-försökets pedagogiska princip. * Anne Krozova & Inge Negt: ”Så försvara dig då, människa!”. * Bo Svensson: Rädslan för kaos som pedagogiskt och politiskt problem. * AKTUELLT: Kerstin Degermark: Vilka ska nöja sig med baskunskaper? * Ingrid Korsar & Olov Rasch: Att resa är att lära sig. * Ingrid Carstens & Katrin Lygrell: Barn och ungdomsfilmer – Vem bestämmer över bidragen? * Lars-Åke Nordin: Om framtiden är det svårt att SIA. * Jan Hinderson: Betygen tillbaka – bakvägen. * Ester Hermansson: Kommentar till ”Progressivismens rötter” i nr 10. * LÄST: Mikael Palme: Dahlgren: Två världar. * Mats Sladö: Wernström: Trälarnas historia. * Donald Broady & Brutus Östling: Peterson: Skolan som kunskapsförmedlare. * RH: Rutter: 15000 hours. * . 112 sidor.