Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Konsten att göra affärer

Konsten att göra affärer

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 151 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147094646
Titel
Konsten att göra affärer
Författare
Åge, Lars-Johan
Förlag
Liber
Utgivningsår
2010
Omfång
151 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
330 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad är det egentligen som händer när vi gör en affär? År 2009 lanserade Lars-Johan Åge den första vetenskapliga teorin om konsten att göra affärer genom avhandlingen Business Manoeuvring – A Grounded Theory of Complex Selling Processes. I den här boken visar han nu tillsammans med Per-Erik Holmgren hur teorin kan användas praktiskt av alla affärsmän och affärskvinnor.

Läs mer
Med hjälp av affärsteorin kan du göra bättre affärer. De verksamheter som författarna arbetat med har med hjälp av teorin på ett effektivt sätt kunnat genomlysa sina affärsprocesser för att därigenom se hur de kan bli mer framgångsrika. Men teorin kan också hjälpa alla affärsmän och affärskvinnor att bättre förstå affärslivets spelplan och utveckla sitt eget agerande. Affärsteorin består av fyra universella principer som kan förklara vad som sker i alla typer av affärer. Konststycket består i att betrakta en affär som en dynamisk process och att balansera inciperna på ett effektivt sätt – de måste alla vara närvarande, men i rätt dos och vid rätt tillfälle.

Om författarna
Lars-Johan Åge är toppsäljaren som blev forskare. Han fångades tidigt av att det som händer i en affär är ett mysterium, i den bemärkelsen att även om han gjorde samma sak så blev utfallen oftast helt olika. När han senare blev forskare på Handelshögskolan i Stockholm var han fast besluten att öppna affärslivets ”svarta låda”, att ta fram den första vetenskapliga affärsteorin. Idag ägnar han sig åt att lära ut konsten att göra affärer. Per-Erik Holmgren har i mer än 20 år ägnat sig åt försäljning och marknadsföring i ledande befattningar inom media- och it-branschen.