-
Hem till McDonalds
Inbunden bok.
Nyskick. Carlssons. 2003. Inbunden. Skyddsomslag finns i nyskick. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310581
- Titel
- Hem till McDonalds
- Författare
- Helene Brembeck
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 205 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 366 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hem till McDonalds är det kanske första övergripande arbetet om McDonalds i Sverige. Helene Brembeck har under fyra år träffat och pratat med kunder, personal och företagsledning på McDonalds. Denna bok är resultatet av forskningsprojektet och är ett av sju delprojekt som utforskar fenomen, skeenden och platser där kommersialism och vardagsliv möts.
Helene Brembeck visar här hur McDonalds anpassar sig efter lokala traditioner och vanor och vi får se hur företaget möter den svenska kunden. I sina annonskampanjer framställer sig företaget som en del av det svenska med inhemska värderingar. Därför älskas också McDonalds av så många svenskar.
Helene Brembeck är docent i etnologi och forskningsledare vid Centrum för konsumentvetenskap i Göteborg (CFK). Hon har tidigare givit ut Efter spock, Inte bara mamma och Det konsumerande barnet.
9789173310581 -
Hem till McDonalds
Nyskick. Carlssons 2007, Inb. med skyddsomslag, 189 sidor. ISBN 978-91-7331-058-1. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310581
- Titel
- Hem till McDonalds
- Författare
- Helene Brembeck
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 205 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 366 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hem till McDonalds är det kanske första övergripande arbetet om McDonalds i Sverige. Helene Brembeck har under fyra år träffat och pratat med kunder, personal och företagsledning på McDonalds. Denna bok är resultatet av forskningsprojektet och är ett av sju delprojekt som utforskar fenomen, skeenden och platser där kommersialism och vardagsliv möts.
Helene Brembeck visar här hur McDonalds anpassar sig efter lokala traditioner och vanor och vi får se hur företaget möter den svenska kunden. I sina annonskampanjer framställer sig företaget som en del av det svenska med inhemska värderingar. Därför älskas också McDonalds av så många svenskar.
Helene Brembeck är docent i etnologi och forskningsledare vid Centrum för konsumentvetenskap i Göteborg (CFK). Hon har tidigare givit ut Efter spock, Inte bara mamma och Det konsumerande barnet.
9789173310581
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn