-
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Gott skick. Överstruken text och anteckningar på ca 40 sidor. I övrigt mkt fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Nära nyskick. Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i pro läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Mycket gott skick. Lite bruksspår på snittet och pärmen. Ren och fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok.
Nära nyskick. Liber. uppl.2:2. 2013. 281 s. Danskt band. 17 x 24cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
9789147094837
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn