-
På väg mot medievärlden 2030 - Journalistiken...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2019. 369 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144125060
- Titel
- På väg mot medievärlden 2030 - Journalistikens villkor och utmaningar
- Författare
- Nygren, Gunnar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När internet nådde medieanvändarna i mitten av 1990-talet var det få som kunde ana vilken omvälvning av samhället som då påbörjades. Den tekniska konvergensen har gjort att medieformer glidit samman, samtidigt som publikerna nischats och också blivit medskapare av innehåll. Digitaliseringen har dessutom lett till att de ekonomiska förutsättningarna förändrats genom att annonspengarna i stor utsträckning hamnar hos Google och Facebook och inte som tidigare hos de journalistiska medierna. Internet har inte enbart blivit den demokratiska plattform som många hoppades, utan lika mycket en plattform för hot och hat. Förändringen på alla områden – det ekonomiska och det tekniska, det sociala och det politiska – leder till många utmaningar för journalistiken. I denna sjätte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2030 analyserar ledande medieforskare olika utmaningar och resonerar om vad som är rimligt att tro om de kommande tio åren.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Studentlitteratur AB 6 9789144125060 -
På väg mot medievärlden 2030 - Journalistiken...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2019. 369 sidor.
Gott skick. En del blyertsunderstrykningar, någon enstaka marginalanteckning, pärmarna lite veckade. I övrigt ett helt och bra ex!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144125060
- Titel
- På väg mot medievärlden 2030 - Journalistikens villkor och utmaningar
- Författare
- Nygren, Gunnar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När internet nådde medieanvändarna i mitten av 1990-talet var det få som kunde ana vilken omvälvning av samhället som då påbörjades. Den tekniska konvergensen har gjort att medieformer glidit samman, samtidigt som publikerna nischats och också blivit medskapare av innehåll. Digitaliseringen har dessutom lett till att de ekonomiska förutsättningarna förändrats genom att annonspengarna i stor utsträckning hamnar hos Google och Facebook och inte som tidigare hos de journalistiska medierna. Internet har inte enbart blivit den demokratiska plattform som många hoppades, utan lika mycket en plattform för hot och hat. Förändringen på alla områden – det ekonomiska och det tekniska, det sociala och det politiska – leder till många utmaningar för journalistiken. I denna sjätte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2030 analyserar ledande medieforskare olika utmaningar och resonerar om vad som är rimligt att tro om de kommande tio åren.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Studentlitteratur AB 6 9789144125060 -
På väg mot medievärlden 2030 - Journalistiken...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2019. 369 sidor.
Gott skick. Det finns understrykningar i blyerts kapitel 1-7. Pärmen är sliten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144125060
- Titel
- På väg mot medievärlden 2030 - Journalistikens villkor och utmaningar
- Författare
- Nygren, Gunnar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När internet nådde medieanvändarna i mitten av 1990-talet var det få som kunde ana vilken omvälvning av samhället som då påbörjades. Den tekniska konvergensen har gjort att medieformer glidit samman, samtidigt som publikerna nischats och också blivit medskapare av innehåll. Digitaliseringen har dessutom lett till att de ekonomiska förutsättningarna förändrats genom att annonspengarna i stor utsträckning hamnar hos Google och Facebook och inte som tidigare hos de journalistiska medierna. Internet har inte enbart blivit den demokratiska plattform som många hoppades, utan lika mycket en plattform för hot och hat. Förändringen på alla områden – det ekonomiska och det tekniska, det sociala och det politiska – leder till många utmaningar för journalistiken. I denna sjätte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2030 analyserar ledande medieforskare olika utmaningar och resonerar om vad som är rimligt att tro om de kommande tio åren.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Studentlitteratur AB 6 9789144125060 -
På väg mot medievärlden 2030 - Journalistiken...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2019. 369 sidor.
Mycket gott skick. Några hundöron.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144125060
- Titel
- På väg mot medievärlden 2030 - Journalistikens villkor och utmaningar
- Författare
- Nygren, Gunnar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 369 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När internet nådde medieanvändarna i mitten av 1990-talet var det få som kunde ana vilken omvälvning av samhället som då påbörjades. Den tekniska konvergensen har gjort att medieformer glidit samman, samtidigt som publikerna nischats och också blivit medskapare av innehåll. Digitaliseringen har dessutom lett till att de ekonomiska förutsättningarna förändrats genom att annonspengarna i stor utsträckning hamnar hos Google och Facebook och inte som tidigare hos de journalistiska medierna. Internet har inte enbart blivit den demokratiska plattform som många hoppades, utan lika mycket en plattform för hot och hat. Förändringen på alla områden – det ekonomiska och det tekniska, det sociala och det politiska – leder till många utmaningar för journalistiken. I denna sjätte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2030 analyserar ledande medieforskare olika utmaningar och resonerar om vad som är rimligt att tro om de kommande tio åren.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden – och vart den är på väg.
Studentlitteratur AB 6 9789144125060
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn